“Mai important decat suprematia portalului Yahoo in fata Google este tendinta conform careia punctele lor se deplaseaza in directii opuse”, a spus Larry Freed, presedinte si CEO al companiei Fore See Results. “Am putea vedea o adevarata rotatie pentru Yahoo in anul urmator”, a adaugat acesta.

Yahoo a obtinut anul acesta 79 de puncte, mai mult cu trei puncte fata de anul trecut. Google continua sa isi nemultumeasca utilizatorii, obtinand doar 78 de puncte, dupa ce anul trecut inregistra 81 de puncte si din 2003 se afla in stagnare la valoarea 82.

Ask.com si MSN sunt la egalitate in functie de ACSI cu 75 de puncte, insa Ask.com a inregistrat o crestere de patru puncte, in timp ce MSN a castigat doar un punct in ultimul an. AOL este pe pozitia a cincea inregistrand un declin puternic de la 74 de puncte in anul 2006, pana la 67 in anul in curs.

Citeste si:

Performantele din trecut nu reprezinta un indicator al valorilor viitoare, noteaza eMarketer, dar indexul de anul acesta arata ca Google nu reprezinta singurul motor de cautare pentru utilizatori.

Pentru fiecare portal, cel mai vizitat subdomeniu reprezinta cea mai populara oferta. Un raport realizat in anul 2006 si dat publicitatii in prima luna a acestui an arata ca cea mai utilizata aplicatie pentru AOL era mesageria instant. MSN sau Yahoo erau preferate pentru aplicatiile de e-mail, iar Google pentru cautarea imaginilor pe internet.

Astfel, cautarile online, posibilitatea de comunicare sau continutul sunt trei elemente care fac diferenta intre portalurile de top. Pentru cei care doresc sa faca publicitate pentru un site conteaza foarte mult publicul caruia se adreseaza si prefera de cele mai multe ori sa aleaga mai multe astfel de site-uri web, sustin specialistii eMarketer. Acestia estimeaza ca veniturile nete incasate din publicitatea difuzata pe site-urile Yahoo, AOL, MSN si Google au reprezentat anul trecut 56,7 procente din totalul cheltuielior realizate pentru acest segment. Chiar daca Google nu este inclus la categoria “portaluri”, un raport eMarketer arata ca doar o treime din cheltuielile pentru anunturi publicitare in 2007 se vor indrepta catre celelate trei site-uri analizate (Yahoo, AOL si MSN.