Concurentul YouTube va purta numele Hulu, cele doua organizatii media declarand ca isi doreau un nume cat mai amuzant si sonor care sa cucereasca din prima vizitatorii. Site-ul va pune la dispozitia acestora episoade complete a popularelor emisiuni de televiziune preluate de pe NBC si reteaua Fox a News Corp, cel mai cunoscut fiind serialul longeviv The Simpsons.

Proiectul unui site video care va rivaliza cu YouTube a fost anuntat inca din luna martie, cunoscut mass-mediei ca fiind noul “YouTube killer”. Cei doi rivali, News Corp si NBC, au purtat un lung razboi litigios impotriva detinatorului YouTube, Google, pentru a a preveni aparitia neautorizata a clipurilor din emisiunile proprii pe site-ul video.

Desi bloggerii au cautat semnificatii ascunse denumirii Hulu, oficialii viitorului site au mizat pe sonoritatea numelui, care stabileste interactiunea imediata cu utilizatorii Internet. “Hulu este scurt, usor de pronuntat si foarte ritmat”, a declarat presedintele noului site video, Jason Kilar.

Citeste si:

Lansarea a fost planificata initial in aceasta vara, insa operatiunile vor incepe concret in luna octombrie, odata cu versiunea test, a declarat Kilar. Hulu va oferi, pe langa emisiunile televizate de pe Fox si NBC, si productii cinematografice create in studiourile 20th Century Fox apartinand miliardarului Murdoch. Astfel, vizitatorii Hulu se vor delecta cu filme ca The Devil Wears Prada si Borat.

Ceea ce este cu adevarat innovator la Hulu este posibilitatea de a crea versiuni personalizate ale show-urilor TV, cunoscute sub denumirea de “mash-ups”. La momentul conceperii proiectului, directorul executiv al News Corp, Peter Chernin, a descris noul site ca o schimbare a conceptului de online video, estimand ca acesta va deveni cea mai mare destinatie a videoclipurilor pe Internet.

Hulu mizeaza astfel pe show-urile populare produse de conglomeratul media News Corp, dar si pe inovatie, un punct in plus in defavoarea rivalului anuntat, YouTube. Analistii insa au sugerat ca organizatiile media vor ajunge sa lucreze mai indeaproape cu Google, care deja coopereaza cu industria media pentru a promova emisiuni si filme pe YouTube.