“La ora actuala, Panasonic Romania vinde de doua ori cat vinde Panasonic in Slovacia si pentru prima data anul acesta, pana in acest moment suntem la egalitate cu Ungaria. Si sper ca pana la sfarsitul anului sa putem depasi Ungaria ca vanzari”, a spus Savulescu.

Cererea crescuta din partea consumatorilor si comercializarea unor produse care nu au avut anterior prea mult succes la noi in tara (plasmele, de exemplu), cumulate cu cresterea nivelului de trai in Romania sunt doar cateva premise care sa sprijine cresterea vanzarilor din Romania fata de cele din Ungaria.

Cele mai importante tari din Europa Centrala si de Est pentru business-ul Panasonic sunt Polonia si Cehia, la distanta foarte mare de Romania, insa directorul estimeaza ca odata cu cresterea economica din urmatorii ani, business-ul romanesc se va apropia de nivelul celor din topul est-european.

“Personal, imi doresc sa ajungem numarul unu in zona noastra ca si tara, chiar sa ajung la nivelul Poloniei”, a spus directorul Panasonic Romania.

Chiar daca in septembrie vanzarile companiei erau sub target-ul propus pana la aceasta perioada, Panasonic a avut, in primul semestru al anului fiscal, vanzari mai mari cu 4% comparative cu perioada similara a anului trecut.

Panasonic Romania se axeaza pe patru mari categorii de produse: televizoarele LCD, televizoarele cu plasma, camerele video digitale si camerele foto digitale.

“Panasonic promoveaza tehnologia si conceptul de plasma, scotand in fiecare an ceva nou fata de competitori”, a spus Savulescu, care ne-a spus ca pe langa campaniile de publicitate, compania se indreapta si inspre comunicarea catre presa pentru a evidentia caracteristicile si tehnologia Panasonic.
Scaderea preturilor cu circa 25% in fiecare an a dus la cresterea vanzarilor de plasme cu 200%-300 % ca volum pe branduri, iar cresterea va continua si in anii urmatori”, a spus directorul.

Citeste si:

In ceea ce priveste cresterea vanzarilor de plasme produse sub brandul Panasonic, Catalin Savulescu spune ca s-ar astepta la o crestere de 600 % pe piata din Romania.

La sfarsitul anului trecut, Panasonic a ocupat locul al doilea, dupa Sony, pe piata audio-video, cu o cota de piata de peste 20 de procente pe acest segment.

“Anul acesta nu stiu ce va fi, pentru ca este o batalie destul de mare intre toti producatorii din piata”, a completat acesta. Pe segmentul plasme Panasonic avea in luna august o cota de piata de 35%, televizoarele LCD detineau 8%, urmate de camerele digitale foto sau video. Jucatorul si-a atins estimarile pentru vanzarile de plasme (peste 33%), insa la camere foto vanzarile sunt sub estimarile de 15% pentru anul fiscal in curs.

Pe segmental produselor ecologice, Panasonic a decis sa intarzie intrarea unor produse pe piata din Romania (aspiratoare, cuptoare cu microunde), astfel incat odata scoase la vanzare acestea sa respecte normele europene referitoare la protectia mediului.

Pentru sezonul de iarna, compania pregateste lansarea a patru produse noi: primul televizor LCD full-HD de 37de inci, o plasma HD si doua camere foto digitale cu zoom optic mare care vor avea si capabilitatea de detectare a fetei in momentul fotografierii.

Panasonic Romania, companie prezenta pe piata romaneasca din anul 1996 si care are in prezent 36 de angajati a avut in anul financiar 2006-2007, incheiat la 31 martie, o cifra de afaceri de peste 46 de milioane de euro.