SAP, cel mai mare producator de soft-uri business din lume, a anuntat intr-un comunicat emis la sfarsitul saptamanii trecute ca managementul firmei Business Objects va recomanda actionarilor sa accepte aceasta oferta, pretul oferit pe actiune fiind cu 20% mai mare decat cotatia titlurilor Business Objects la inchiderea sedintei de tranzactionare de vineri.

Aceasta operatiune reprezinta o modificare a directiei grupului SAP, care miza pe crestere organica, in opozitie fata de strategia rivalului sau direct, Oracle.

Oracle a cheltuit peste 20 de miliarde dolari pe achizitii efectuate in ultimii ani, pentru a ataca dominanta grupului SAP pe piata aplicatiilor de afaceri.
Compania franco-americana Business Objects, unul dintre cei mai mari producatori de soft-uri pentru afaceri din lume, este specializata pe construirea de baze de date gigant ce permit companiilor sa detecteze tendinte si modele din sectorul economic.

Business Objects a anuntat ca detine un portofoliu de peste 43.000 de clienti si a realizat vanzari de 1,25 miliarde dolari in 2006. SAP a precizat ca se asteapta ca aceasta achizitie sa fie finalizata in primul trimestru a anului 2008.

Citeste si:

Grupul german estimeaza ca aceasta tranzactie va reduce nivelul castigurilor pe actiune cu circa cinci eurocenti in 2008, insa, incepand cu anul 2009, efectele achizitiei nu vor mai fi simtite.

Cel mai mare producator de aplicatii pentru afaceri din lume a declarat ca va finanta aceasta achizitie din surse proprii si prin imprumuturi.

Impreuna, SAP si Business Objects vor oferi aplicatii menite a intari procesul de decizie al companiilor, a majora profitul pentru actionari si a crea avantaje competitive prin oferirea de informatii in timp real, a precizat SAP.