Operatorii se adreseaza prin aceste oferte atat companiilor cat si si utilizatorilor persoane fizice.
Operatorul de telefonie Orange Romania lanseaza incepand cu 1 noiembrie un pachet integrat de servicii de telefonie fixa si internet, atat pentru companii, cat si pentru clientii individuali.

Pentru clientii companii (Office), sunt disponibile doua abonamente, unul de 24 euro/luna si altul de 36 euro/luna, in functie de numarul de minute incluse si de viteza de internet. Pentru persoanele fizice (Home) sunt disponibile tot doua abonamente de telefonie fixa si internet, unul de 12 euro/luna, iar celalalt de 24 euro/luna.

Ciprian Reglean, business division manager al Orange Romania, a declarat ca operatorii telecom se indreapta la nivel european catre convergenta tehnologiilor si integrarea serviciilor de comunicatii si IT (Internet, voce, telefonie fixa si mobila) . Daca in Romania se estimeaza ca pana la sfarsitul anului va exista o penetrare de aproape 100% pentru telefonia mobila, telefonia fixa are o rata de penetrare doar de 20% , iar internetul broadband de 10%. Astfel din telefonia fixa si din conexiunea la internet operatorii se asteapta sa vina castigurile viitoare, avand in vedere saturatia din sectorul telefoniei mobile, potrivit lui Ciprian Reglean.

Richard Moat, directorul executiv al Orange Romania, a declarat ca se asteapta ca, intr-un an de la lansare serviciilor integrate de telefonie fixa, operatorul sa inregistreze cateva zecii de mii de clienti.

Vodafone a lansat mai devreme acest tip de servicii. Pe 19 iunie compania anunta Vodafone Acasa, un serviciu de telefonie fixa destinat persoanelor fizice. Liliana Solomon, CEO-ul Vodafone Romania, declara atunci ca operatorul tinteste intreaga piata, chiar si utilizatorii existenti de telefonie fixa.

Decizia Vodafone Romania de a lansat telefonia fixa pentru segmentul rezidential a fost luata dupa efectuarea unui studiu la nivel global prin care se arata ca peste 75% din clientii Vodafone erau dispusi sa se aboneze si la servicii de telefonie fixa al acestui brand, a motivat compania. Serviciul este adresat nu numai clientilor persoane fizice, cat si juridice, desi telefonia fixa a fost disponibila pentru companiile mari înca din luna mai, au spus oficialii Vodafone Romania.

Citeste si:

Cosmote Romania, filiala locala a grupului elen de telefonie mobila Cosmote, ar trebui sa lanseze anul acesta pachete de servicii integrate pentru consumatori individuali sau de business impreuna cu Romtelecom, membra a aceluiasi grup. Yorgos Yoannidis, directorul general al Romtelecom numit in functie la inceputul lunii februarie a acestui an, declara la prima sa intalnire cu presa ca una din prioritatile sale pentru anul in curs va fi lansarea pe piata a serviciilor integrate fix-mobil in colaborare cu Cosmote.

“Speram ca pana la sfarsitul anului sa venim cu primele solutii la pachet de servicii de telefonie fixa, telefonie mobila, conectare la Internet si servicii de transmiune TV”, declarau in aceasta vara pentru Wall-Street reprezentantii Cosmote. Operatorul elen de telefonie mobila are in acest caz un as in maneca, avand in vedere faptul ca Romtelecom aduce o baza puternica de clienti, servicii triple play (telefonie fixa, televiziune digitala – Dolce, internet – ClickNet).

Zapp, al patrulea operator de telefonie mobila dupa numarul de clienti, a lansat inca din 2006 serviciile de telefonie fixa, FixTel, care ofera utilizatorilor, in principal celor aflati in zone cu acces limitat la retelele de comunicatii, posibilitatea de a folosi serviciile de telefonie mobila de pe un telefon fix.

RCS&RDS, compania care a profitat cel mai mult de pe urma sparegerii monopolului Romtelecom, a anuntat luna aceasta ca a atins pragul de un milion de clienti pentru servicii;le de telefonie fixa lansatre in urma cu trei ani.

Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) a identificat la sfarsitul lunii iunie a acetui an 72 de furnizori activi de servicii de acces si/sau apeluri la nivelul pietei cu amanuntul. Cota de piata detinuta de furnizorii alternativi a ajuns la 25%, numarul liniilor instalate de acestia fiind de aproximativ 1,03 milioane. Numarul total de linii telefonice conectate (inclusiv ale comapniei Romtelecom), era de circa 4,1 milioane, in scadere cu 7% fata de aceeasi data a anului trecut, indicand o rata de penetrare a telefoniei fixe de 19%.

Dan Georgescu, presedintele ANRCTI, estimeaza ca anul acesta piata de telecomunicatii din Romania va ajunge la cinci miliarde de euro, in crestere fata de 2006, cand nivelul pietei era evaluat la 4,2 miliarde de euro.