La finele lunii septembrie 2007, compania avea 12.304 de salariati, conform datelor publicate de grupul elen de telecomunicatii OTE, actionarul majoritar al Romtelecom.

"Planurile strategice ale Romtelecom implica imbunatatirea proceselor interne, o oferta competitiva de servicii pentru a creste baza de clienti si pentru a intensifica prezenta companiei pe segmentele de piata in crestere, concomitent cu un control riguros al costurilor. Implementarea noului plan de afaceri va impune si revizuirea proceselor si metodologiilor de lucru, ceea ce va conduce la reducerea locurilor de munca cu un numar care nu va depasi 2.500 de pozitii in 2008", se arata intr-un comunicat al Romtelecom.

Noul plan de afaceri al Romtelecom a fost aprobat, luni, 28 ianuarie, de Consiliul de Administratie al companiei.

In ultimul semestru al anului 2007, Romtelecom a inregistrat o crestere de patru ori a vanzarilor lunare de linii ADSL comparativ cu prima jumatate a anului si o triplare a veniturilor din VPN comparativ cu anul anterior.

Pe segmentul de ADSL, evolutia a depasit estimarile companiei, la sfarsitul anului inregistrandu-se peste 360.000 de clienti, cu o cota de piata de peste 20% pe segmentul de broadband fix.

Citeste si:

Dolce, serviciul de satelit TV, a avut o crestere constanta, ajungand pana la aproape 400.000 de clienti, reprezentand o cota de 8% din intreaga piata de pay TV. Rata de crestere pentru Dolce TV este una dintre cele mai mari din Europa.

Pe segmentul liniilor fixe, Romtelecom detine o cota de piata de aproximativ 70%, mentinandu-si numarul de clienti in jurul cifrei de trei milioane. In a doua jumatate a lui 2007, numarului noilor conexiuni s-a dublat comparativ cu prima parte a anului.

Planurile strategice pentru acest an ale Romtelecom implica imbunatatirea proceselor interne, o oferta competitiva de servicii, pentru a creste baza de clienti si pentru a intensifica prezenta companiei pe segmentele de piata in crestere, concomitent cu un control riguros al costurilor.

Cooperarea comerciala cu Cosmote se va dezvolta in continuare in acest an, ceea ce va insemna oferte combinate, incluzand si telefonia mobila.

Romtelecom se asteapta ca aceste planuri sa-i asigure o consolidare a pozitiei de piata in 2008, in timp ce anii 2009 si 2010 vor aduce o crestere a profitabilitatii.