In Europa, rata de penetrare a ajuns la 95%, echivaland cu 800 milioane de clienti. Avansul pietei s-a atenuat pentru cele mai multe tari din Europa de Est si de Vest, in timp ce in Turcia s-a inregistrat cea mai importanta crestere a vanzarilor, de 45%, scrie NewsIn.

In China, vanzarile anuale au ajuns la 190 milioane de unitati in 2007, fata de 130 milioane de telefone vandute in anul precedent. Rata de penetrare a avansat la 39%, ceea ce corespunde unui numar de 525 milioane de clienti.

In India, vanzarile in 2007 s-au dublat, pana la 90 milioane de telefoane mobile. In prezent, 19% din populatia Indiei are un telefon mobil, reprezentand, in total, 210 milioane de clienti.

In Africa, rata de penetrare este de 27%, cu un numar de clienti de 250 milioane. Cresterea este asemanatoare celei inregistrate de China si India, dar ceva mai lenta.

Citeste si:

In privinta optiunilor puse la dispozitia utilizatorilor, telefoanele cu aparat de fotografiat au devenit comune in tarile occidentale. Pe de alta parte, in Coreea de Sud si Japonia aproape toate aparatele mobile sunt dotate cu aparat foto, potrivit studiului GfK.

Aproape doua treimi din telefoanele vandute in Europa pot fi folosite pentru ascultarea de muzica in format mp3, iar in regiunea africana sub-sahariana sunt raspandite telefoanele cu radio FM.

Institutul GfK mizeaza, ca principalele surse de castig, pe muzica si pe jocurile electronice. Pe piata britanica, sectorul jocurilor a crescut anultrecut, ca volum, cu cate 13% in fiecare trimestru.

In medie, la fiecare doua secunde a fost descarcat cate un joc si la fiecare sase secunde cate o melodie, mai arata studiul GfK.