Aceasta miscare a fost perceputa de multi specialisti ca fiind importanta pentru Yahoo, intrucat acestia se afla in competitie directa cu Google si Microsoft in ceea ce priveste loialitatea utilizatorilor de servicii de pe Internet destinate mobilelor, scrie Washington Post.

Cand T-Mobile a semnat primul contract cu Google, acest lucru a fost vazut ca un parteneriat prematur realizat intre un operator de mobile si un motor de cautare. “Felicitari Yahoo, pentru ca ati devansat Google”, a scris John Delaney, analist la Ovum.

Incepand cu luna martie, clientii T-Mobile din 11 tari europene vor avea acces la pagina mobile a Yahoo – oneSearch, pentru propriile telefoane. OneSearch este conceput in asa fel incat utilizatorii de mobile sa aiba acces la informatii relevante in urma unei cautari si sa navigheze mai usor catre diferite categorii rezultate in urma cautarii.

Citeste si:

De asemenea, se planuieste sa se ofere si alte servicii Yahoo clientilor T-Mobile, printre care Flickr, Messenger, Mail, Weather si Finance. Yahoo numara la momentul actual 29 de operatori in intreaga lume, ca si clienti ai servicului oneSearch.

Yahoo are in momentul actual 600 de milioane de potentiali utilizatori din parteneriatele retelei sale, iar Marco Boerries, sef executiv al Yahoo Mobile, a declarat ca se asteapta sa castige un miliard de utilizatori pana la sfarsitul lui 2009.

Noul serviciu al Yahoo, denumit oneConnect, creeaza o singura lista de contacte pentru utilizatorii care folosesc toate conexiunile Web, indiferent daca respectivele conexiuniau fost facute prin IM, e-mail sau retele online. Asadar, utilizatorii pot vedea daca prietenii lor sunt disponibili, ce activitati intreprind acestia, precum si mesajele transmise, fara a mai fi nevoiti sa navigheze de pe o pagina Web pe o alta sau in inboxul telefonului lor mobil.