"In 2008, vom continua expansiunea lantului de retail din Romania si ne vom concentra pe deschiderea de noi magazine, imbunatatirea celor existente si francizarea retelei. Un numar de 30 din cele 80 de magazine pe care le vom deschide vor fi in orase cu mai putin de 35.000 de locuitori in care nu suntem prezenti" a spus si Aris Karousos, Retail General Manager.

Blatsios estimeaza ca in 2008 reteaua de magazine se va extinde cu minim 30% comparativ cu 2007 si apreciaza ca, in 2009, Germanos va avea 300 de magazine.

“In anul 2007 Germanos a deschis 71 de magazine. Ne-am consolidat prezenta in orasele mari, prin cresterea densitatii nu numai in centrul orasului, dar si in cartierele intens populate. In acelasi timp am deschis magazine si in orasele mici, sub 50.000 de locuitori oferind acces la tehnologia mobila de ultima generatie si consumatorilor din localitati precum Macin, Babadag, Codlea, Zarnesti, Husi, etc. Si in 2008 vom continua sa ne extindem, crescand cu minim 30% reteaua comparativ cu 2007”, a spus Blatsios.

Investitia medie pentru o unitate variaza intre 20.000 si 50.000 euro in functie de locatie si dimensiuni, a declarat directorul general retail al companiei, Aris Karousos.

Acesta a adaugat ca, anual, 5-7% din reteaua de magazine este relocata in zone mai performante in vederea maximizarii castigurilor. De asemenea, compania va investi anul acesta pana la un milion de euro in reamenajarea magazinelor, a spus Adelina Pasat Marketing Manager Germanos Romania.

Oficialii Germanos au declarat ca se vor concentra anul acesta pe extinderea lantului in sistem de franciza. Dintre magazinele din retea, 15% sunt in sistem franciza, cererea fiind in continuare foarte mare din partea investitorilor iar compania mai pregateste 10 - 15 proiecte de acest tip.

Karousos a explicat ca valoarea unei investitii intr-un magazin Germanos francizat difera, in functie de suprafata, spatiu sau numar de angajati. Acesta a precizat insa ca investitia minima intr-o franciza Germanos depaseste 20.000 de euro.

Citeste si:

Daca alti retaileri de produse electronice si IT&C pariaza si pe comertul online, Germanos se rezuma la prezenta in magazinele clasice, dar foloseste site-ul pentru suport si comunicarea in timp real a preturilor si ofertelor de produse.

“Suntem retaileri, nu are rost sa ne lansam in e-commerce. Pentru clientii Germanos este foarte important sa vada produsele si sa le testeze pe rafturile magazinelor”, a spus Dimitrios Blatsios.

Reteaua Germanos numara in prezent 206 magazine, din care 71 au fost deschise anul trecut.Un magazin Germanos are o suprafata de 50-60 mp in orasele mari sau Capitala si de circa 35 mp in orasele medii cu 35.000 locuitori, iar in functie de dimensiune, magazinul necesita intre 2 si 10 angajati.

Compania va continua dezvoltarea retelei bazandu-se in principal pe cresterea organica si nu pe achizitia unui alt lant existent. Locatiile vizate sunt atat centrele comerciale, in principal, 38 din magazine Germanos aflandu-se in astfel de complexe. Blatsios a precizat ca momentan nu se afla in negocieri pentru viitoare achizitii, dar nici nu le exlclude in cazul unor oportunitati.

Din aceasta luna Germanos isi completeaza portofoliul de servicii cu valoare adaugata prin lansarea G-ticket ce permite achizitionarea din orice magazin Germanos de bilete la marile evenimente din Romania si Europa. Serviciul este lansat in colaborare cu Eventim, cel mai mare agent de ticketing de evenimente din Europa.

Distribuitorul de telefoane Germanos face parte din 2006 din grupul elen de telefonie mobila Cosmote. Germanos este prezent pe piata romaneasca de zece ani si este principalul lant de retail si distributie de produse si servicii de telefonie mobila