Vanzarile la telefoane mobile prin intermediul serviciilor online vor creste cu 21% pana in 2012, au spus respondentii unui chestionar realizat de cei de la Informa Telecoms & Media. Chestionarul releva faptul ca industria de retail online cunoaste o inflorire, comparativ cu cea din magazinele specializate traditionale.

Venitul vanzarilor la mobile obtinute din retail va atinge 180,9 miliarde de dolari (122,7 miliarde euro) in 2012, ceea ce inseamna ca in mediul online vor ajunge in acelasi an la 38 de miliarde de dolari (25 miliarde euro) – de doua ori mai mult decat in 2007, conform eMarketer.

“Retailul online este inca un domeniu care de abia se formeaza pe piata, insa pasii pe care i-a facut incepand cu anul 2007 sunt promitatori. Tinand cont de faptul ca implicarea in utilizarea Internetului a crescut si ca shoppingul online a devenit o moda, asteptarile consumatorilor si beneficiile pe care le aduc costurile de distributie prin Internet vor fi greu de ignorat pentru industria traditionala de telefonie mobila”, a declarat Angela Stainthorpe, Research Analyst la Informa Telecoms & Media.

Citeste si:

Analistii marturisesc ca piata de retail din mediul online va fi de doua ori mai mare in 2012 decat era ea anul trecut. Europa va fi lider pe piata online, totalizand 47% din vanzarile globale de dispozitive pentru mobile in 2012, iar America de Nord se va situa pe a doua pozitie, facand cu greu fata expansiunii rapide a pietei din Asia, care si-a dublat venitul obtinut din retail in mediul online pe perioada cercetarii.

Mediul de distributie se va schimba cu siguranta, ca urmare a cresterii majore de vanzari de dispozitive pentru telefoane, dar si a disproportiei mari exstente intre serviciile prepaid si cele postpaid. Operatorii de telefoanele de pe piata traditionala vor pierde o parte din castiguri, urmand sa incheie anul 2012 cu doar 25% din venitul total obtinut din vanzarea de dispozitive pentru telefoane.

Odata cu progresul economic si investitiile facute in distributie, specialistii si masa retailerilor din mediul isi vor creste, fiecare in parte, statutul minoritar pe care il au pe pietele emergente.