Hulu se lanseaza pe piata online dupa o lunga perioada de probe. Acesta ofera, gratuit, show-uri sustinute de reclame online si filme preluate de la NBC, Fox si alte 50 de companii media, printre care se numara si Sony Pictures si Metro Goldwyn Mayer.

Site-ul va prelua in biblioteca sa si continut video de la Warner Brothers Television Group si Lionsgate si, de asemenea, va oferi fanilor sportului posibilitatea de a urmari jocurile de baschet din NBA si NHL si cele NCAA, din ultimii douazeci si cinci de ani.

Videoclipurile acestei noi retele sociale apar pe siteurile celor de la AOL, MSN, Comcast, MySpace si Yahoo.

Aproximativ 5.000 de siteuri au utilizat videoclipuri care apartin Hulu, declara oficiali ai companiei. Siteul nu a reusit, insa, sa atraga doi jucatori importanti ai retelei de televiziune din Statele Unite – ABC, care este divizie a Walt Disney, si CBS, conform New York Times.

Chiar si fara acestea, compania si-a marit de patru ori numarul de show-uri existente in biblioteca sa de cand au inceput testarile site-ului, a declarat Jason Kilar, director executiv al Hulu.

Citeste si:

Totodata, companii importante la nivel global au probat acest site, intre care se numara si Cisco System, Intel Corp., Unilever, General Motors, Nissan si Toyota.

Noua companie, produs al aliantei existente intre NBC Universal, divizie a General Electric, si Fox, parte a News Corporation, si-a anuntat intrarea pe piata acum aproape un an si a fost privita cu reticenta de catre specialistii din industrie, care o considerau o incercare disperata de a concura YouTube, jucatorul dominant pe piata video online.

Desi siteul s-a aflat in probe din octombrie anul trecut, acesta a obtinut, in treizeci de zile cinci milioane de vizite, iar 80% din showurile uploadate pe site au fost vizualizate cel putin o data pe saptamana, afirma Kilar.

Pentru a proteja downloadurile de pe site, companiile media ofera valabilitate gratuita showurilor TV si filmelor pe anumite perioade de timp, urmand ca in momentul expirarii acestei valabilitati, sa fie sterse.

Castigurile generate de videoclipurile online ale companiilor media au devenit semnificative. Desi serviciile furnizate de retelele sociale se afla intr-o perioada incipienta, piata de advertising a videoclipurilor online a atins 1,3 miliarde de dolari (845 milioane euro) anul trecut, valoarea sa dublandu-se comparativ cu 2006, potrivit unei cercetari realizate de Accu-stream, citat de Financial Times.