Bebo, care sustine ca are in total un numar de aproximativ 40 milioane utilizatori, este cea mai mare retea sociala din Marea Britanie, Irlanda si Noua Zeelanda, au spus oficialii companiei. Bebo se afla pe locul al treilea in Statele Unite, dupa retelele News Corp, My Space si Facebook.

"In esenta, AOL este o modalitate de interconectare a oamenilor", a spus presedintele AOL, Ron Grant intr-un interviu telefonic. "Trebuie sa revenim la propriile noastre origini", a adaugat Grant.

Cele doua companii au petrecut ultimele sase luni stabilind detaliile afacerii, au spus executivii intr-un interviu acordat Reuters. Grant a spus ca atentia acordata de Bebo sectorului media si interesul international manifestat au determinat AOL sa priveasca Bebo drept o oferta atractiva.

Aceasta preluare are loc in contextul unei transformari masive a AOL de la providerul internet prin dial-up la un centru puternic de promovare online.

Citeste si:

Compania a cheltuit aproape 1 miliard dolari pentru a crea una din cele mai mari unitati de distribuire de material publicitar prin intermediari, Platform-A. AOL urmareste sa se mentina in ton cu perspectivele concurentilor sai mai mari, Microsoft Corp care incerca sa achizitioneze Yahoo Inc. si Google care a cumparat Double Click.

AOL a anuntat ca Bebo ii va ameliora ofertele de comunicare personala, care acum sunt formate din AOL Instant Messenger si ICQ, doua servicii populare care permit utilizatorilor sa trimita mesaje rapide, fisiere video si corespondenta audio.

AOL a spus ca sistemul sau de distributie de materiale publicitare este bine pozitionat pentru a transforma retelele sociale intr-o afacere prospera, chiar daca are exemplul companiilor concurente care se confrunta cu dificultati.

Presedintele Bebo, Joanna Shields va continua sa conduca Bebo si va intra in subordinea lui Grant, odata ce tranzactia se va incheia.