Romtelecom a inregistrat anul trecut pierderi de 21,1 milioane de euro, dupa ce în 2006 a obtinut un profit net de 55,2 milioane de euro, iar veniturile au scazut cu 2,6%, la 871,9 milioane euro.
Pierderile au avut loc ca urmare a investitiilor mari si a aprecierii leului, care a avut un impact de 16 milioane de euro, dar si a consolidarii unei parti mai mari a pierderilor Cosmote. Profitul opertional inainte de deducerea deprecierii si amortizarii a scazut cu 11,2%, la 300.4 milioane de euro, de la 338,3 milioane de euro in 2006.

Pierderile de clienti de telefonie fixa au determinat scaderea veniturilor operationale ale Romtelecom in 2007 cu aproximativ 2,6%.
Potrivit companiei, scaderea numarului de clienti este o tendinta ce se manifesta in ultimii doi ani. Cu toate acestea, gradul de utilizare a serviciilor de telefonie fixa a crescut semnificativ, mai ales traficul national, care s-a marit, spre exemplu, cu 60% in ultimul trimestru din 2007, in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior.

Cheltuielile operationale au crescut in 2007 ca urmare a aprecierii leului (cu un impact negativ de aproape 14 milioane euro), a intensificarii eforturilor de orientare catre clienti (inclusiv cheltuieli mai mari cu publicitatea), si a costurilor generate de un control fiscal, precizeaza Romtelecom.

Potrivit datelor companiei, veniturile mai mici si cheltuielile operationale mai mari a condus la o scadere a profitului inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) la putin peste 300 milioane euro (reprezentand o rata de 34,4%).

Actionarul majoritar al Romtelecom, OTE, a anuntat ca, potrivit standardelor IFRS, rezultatele din 2007 arata ca "Romtelecom a inregistrat cresteri masive pe segmentele de servicii de date, Internet de banda larga si televiziune si a reusit sa opreasca pierderea neta de clienti pentru telefonia fixa, stabilizand baza de clienti la aproximativ trei milioane".

Daca Romtelecom a inregistrat o scadere a numarului de clienti pe telefonie fixa, in schimb compania a inregistrat o crestere a numarului clientilor pentru serviciile de Internet de banda larga ClickNet cu peste 300%. De asemenea, serviciul de televiziune prin satelit Dolce a atras aproape 400.000 de clienti in primul an de la lansare (aceasta fiind una dintre cele mai ridicate rate de crestere din Europa pentru un asemenea serviciu).

“Planul nostru pentru urmatorii trei ani este sa avem crestere profitabila. Actiunile din prezent, menite sa creasca cota de piata a Romtelecom si sa imbunatateasca eficienta operationala, ne vor aduce o profitabilitate mare pana in 2010,” a declarat Yorgos Ioannidis, Director General al Romtelecom.

In luna martie 2007, compania a anuntat ca profitul net al Romtelecom a scazut in anul precedent cu 34,9% din cauza castigurilor financiare mai reduse, consolidarii pierderilor Cosmote din care detine 30% si impozitelor mai mari, a comunicat joi operatorul de telefonie. Romtelecom a afisat pentru anul 2006 un profit net de 55,2 milioane de euro, in scadere fata de 84,9 milioane de euro inregistrate in 2005. In ceea ce priveste veniturile Romtelecom, acestea au fost atunci de 894,8 milioane euro la sfarsitul anului 2006, mai mici cu 3,8% decat cele de 929,7 milioane euro inregistrate in anul anterior.

Indicatorul profitabilitatii companiei EBITDA anuntat pentru 2006 era de 338,3 milioane euro in comparatie cu 341,5 milioane euro in 2005.
Romtelecom a mai informat in luna martie a anului trecut ca liniile de telefonie fixa au atins in 2006 un numar de aproximativ 3,4 milioane, in scadere fata de 2005 cand Romtelecom avea aproximativ 3,9 milioane.

Statul roman detine aproape 46% din actiunile Romtelecom, iar grupul OTE detine 54,01% din actiunile companiei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri