Astfel, investitiile veniturile totale din domeniul publicitatii mobile vor fi de 1,6 miliarde de dolari (1,01 miliarde euro), in acest an, si vor ajunge, progresiv, la 6,5 miliarde de dolari (4,1 miliarde euro) in 2012.

Investitiile sunt relativ scazute, mai ales pentru ca unii marketeri sunt intimidati de complexitatea cu care se realizeaza o campanie efectiva de marketing mobil – stabilirea tuturor partilor implicate in campanie si a tuturor jucatorilor, pentru a obtine efectul scontat, poate sa dureze ceva timp, relateaza eMarketer.

“Exista o multime de feluri in care poti face marketing mobil”, opineaza Jack Philbin, CEO al Vibes Media. “Asadar, este mult mai important sa iti cunosti obiectivele”, a adaugat acesta.

Publicitatea mobila se rezuma, in principal, la potentialul pe care il are in acest segment, in viitor, decat la rezultatele pe care le inregistreaza in momentul de fata, confirma un studiu sustinut de iMedia Connection, in februarie 2008.

Mai mult de doua treimi dintre marketerii chestionati de iMedia au declarat ca, in 2008, vor sa se ocupe doar in mica masura si de marketing mobil, pe cand 33% afirma ca nici macar nu au de gand sa se foloseasca de acest concept in 2008.

24% dintre respondenti spun ca vor investi in marketingul mobil in functie de produsele pe care trebuie sa le promoveze, iar 4% sustin ca folosesc deja aceasta strategie si ca o recomanda si clientilor.

Citeste si:

Directorii de marketing care au participat la cercetare nu au fost chiar atat de conservatori in ceea ce priveste marketingul online, intrucat acestia au declarat ca au dat rezultate bune in campaniile lor, iar marketingul mobil progreseaza si este tot mai utilizat de catre consumatori, potrivit iMedia.

Desi rezultatele furnizate de iMedia nu prevad un viitor apropiat fulminant al marketingului mobil, totusi, luna, trecuta, 58 de milioane de utilizatori americani de telefonie mobila au urmarit cel putin o reclama pe telefoanele lor, arata o cercetare realizata de Nielsen, citata de eMarketer.

Problema care sta la baza invetitiilor in acest sector de publicitate, al telefoniei mobile, depinde de faptul ca “ advertiserii nu stiu ceea ce fac utilizatorii lor, daca fac ceva anume, atunci cand urmaresc reclamele lor”, conform unor relatari din BusinessWeek.

In ciuda datelor furnizate de iMedia, publicitatea in cadrul telefoniei mobile din Statele Unite cunoaste o crestere rapida. Advertiserii care opereaza in spatiul mobil din SUA vor investi cu 89% mai mult in publicitatea mobila, in acest an, fata de 2007, sustin analistii eMarketer.

“Desi in 2007 am fost martorii unei cresteri importante in publicitatea mobila, totusi, anul acesta, segmentul de advertising mobil se va dezvolta mai incet”, a declarat John du Pre Gauntt, senior analyst, eMarketer.