Aceasta a declarat ca piata de reincarcare a cartelelor este va creste anul acesta cu cel mult 20% fata de anul trecut, cand s-a ridicat la o valoare de 550 de milioane de euro, potrivit estimarilor Payzone.

Cristina Constantin (foto) apreciaza ca avansul pietei de profil va fi generat, atat de utilizatorii noi de prepay, cat si de cresterea valorii cu care acestia reincarca lunar.

Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) preconiza, la sfarsitul anului trecut, ca piata de telefonie mobila va atinge o rata de pentetratie de 100% in prima parte a anului 2008, astfel ca furnizorii de servicii de telefonie mobila vor fi obligati sa isi reorienteze strategia de dezvoltare.

Dan Georgescu, presedintele ANRCTI, declara anul trecut ca o consecinta a ratei de penetrare din ce in ce mai ridicate a serviciilor de telefonie va fi ca jucatorii isi vor schimba strategiile de marketing ce vizeaza majorarea cotei de piata, orientandu-se catre mentinerea bazei de clienti, ceea ce va determina cresterea numarului de clienti pe baza de abonament. Mai precis, orientarea va fi catre migratia clientilor dinspre prepay catre postpay, in conditiile in care in prezent peste 65% din SIM-urile active sunt de tip prepay, potrivit lui Georgescu.

Directorul comercial Payzone apreciaza insa ca, in ciuda orientarii strategice a operatorilor catre atragerea clientilor pe segmentul post-platit, produsul pre-platit are propria lui piata, motiv pentru care compania se asteapta ca numarul de utilizatori va continua sa creasca.

Citeste si:

Datele ANRCTI aratau ca, la jumatatea anului 2007, existau, in Romania, 13 milioane de utilizatori de cartele preplatite, dintr-un total de 19,5 milioane de utilizatori de telefonie mobila.

Compania Payzone vizeaza, pentru anul 2008, o cifra de afaceri de 97 milioane de euro, dublu fata de valoarea de 48,5 milioane euro inregistrata in 2007 si o cota de 12-15% din totlaul pietei de de cartele preplatite si de 25% din vanzarile efectuate pe canalul de distributie.

Compania nu intentioneaza sa se extinda prin achizitii, ci se orienteaza catre o crestere organica, a mai spus Cristina Constantin.

“Nu exista, pana la acest moment, nici o intentie de achizitie pe piata locala. Consideram ca strategia de dezvoltare in domeniul nostru este cea a cresterii organice. Suntem singurul jucator de pe piata care actioneaza in calitate de distribuitor, detinator si furnizor al propriei solutii de reincarcare electronica, importator de terminale si echipamente, astfel incat avem convingerea ca putem atinge parametrii de dezvoltare propusi prin dezvoltarea de colaborari cu structuri de retail puternice de pe piata”, a completat Constantin.

Principalii concurenti de pe piata romaneasca ai companiei Payzone sunt Pay Store, divizie a grupului RTC, achizitionata in mai 2007 de grupul britanic PayPoint, pentru suma de 15,5 milioane euro, cu Euronet Worldwide.