MySpace, reteaua sociala detinuta de News Corp., a lansat MySpace Music, un serviciu ce va fi coordonat alaturi de trei case de discuri.
Serviciul pe care il vor lansa acestia se va numi MySpace Music, si va fi integrat in cadrul celui mai popular site social, acesta luand nastere ca un suport de lansare pentru bandele existente pe piata, care vor sa intre in contact cu fanii pasionati de muzica lor.

Noul serviciu va oferi, fara costuri, muzica, pentru urmatoarele trei sau patru luni, oferind utilizatorilor posibilitatea de a descarca muzica in format mp3, melodii pentru telefonul mobil si de a cumpara bilete la concerte sau obiecte promotionale.

MySpace Music va promova topurile printr-un format digital, pentru a concura cu iTune-urile celor de la Apple, care s-a dovedit a fi al doilea mare retailer de muzica din Statele Unite, dupa magazinele Wal-Mart.

Oferta MySpace va da utilizatorilor posibilitatea de a descarca si asculta videoclipuri sau sonerii de telefoane mobile, impreuna cu elemente asemanatoare acestora enuntate, precum oferirea de bilete la concerte sau alte bunuri, arata LA Times.

“Aceasta noua optiune va da cu siguranta batai de cap serviciului iTunes”, a declarat un director din industria muzicala. “Serviciul iTunes este un magazin de descarcari de melodii. De cealalta parte, noul joint venture nu este numai un magazin virtual, ci si o comunitate de oameni. Asadar, MySpace Music ofera o multime de produse care nu sunt disponibile serviciilor iTunes”, a adaugat acesta.

News Corp., Sony BMG Music Entertainment, Universal Music Group si Warner Group Corp., vor lua parte la acest proiect, afirma persoane abilitate, iar EMI Group, care este a patra mare casa de discuri din lume, inca se afla in discutii de parteneriat cu MySpace.

“Este ceva evident”, opineaza Eric Garland, director executiv al companiei care se ocupa cu studii de piata, BigChampagne Online Media Measurement. “MySpace reprezinta deja o locatie destinata muzicii si fanilor muzicii. Ai putea sa sustii faptul ca MySpace este unul dintre distribuitorii de top, din lume, ai muzicii”, a mai spus Garland.

Cu toate acestea, ramane de vazut daca utilizatorii care isi impartasesc dragostea pentru muzica in aceste comunitati, cum este si MySpace, vor plati pentru a beneficia de aceasta muzica, de acum inainte, a mai enuntat Garland.

Directorii companiei MySpace au luat in considerare elaborarea acestui proiect in urma cu cateva luni, cand discutau despre cum ar putea capitaliza platforma sociala, care este deja puternic impregnata de muzica, atragand, numai in luna februarie a acestui an, 68 de milioane de utilizatori, releva un studiu efectuat de comScore.

“Acest lucru este fara precedent in industia muzicala online, din mai multe puncte de vedere”, a afirmat o persoana avizata din cadrul joint venture-ului. “La momentul actual, descoperi muzica in anumite locuri si o consumi in alta parte, iar aspectele care nu tin de inregistrarea muzicii respective, cum sunt cumpararea biletelor la concerte, le achizitionezi din alata parte. MySpace va uni toate aceste activitati disparate, intr-una singura”, s-a mai spus.

Reteaua sociala de muzica va combina serviciile platite cu cele gratuite, videoclipurile si melodiile inregistrate fiind disponibile in mod gratuit utilizatorilor si doar ca avand continut publicitar in ele. Descarcarile, ringtonurile si alte sonerii vor fi vandute.

MySpace Music reprezinta o potentiala sursa de castiguri pentru creatorii site-ului. De asemenea, cateva persoane oficiale ale companiei sunt de parere ca acest nou proiect va fi unul provocator pentru Apple, despre care, unii consumatori se plang ca ar fi un serviciu inflexibil si prea puternic.

Vorbind despre locul pe care il poate ocupa noul venture pe piata, anumiti specialisti din industria muzicala considera ca acest pas este unul deosebit de valoros in spatiul muzical digital si ca, aceasta noua tehnologie ar putea constitui noul MTV, atat de apreciat in spatiul TV.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri