Prioritatea companiei pentru anul in curs consta in consolidarea pe piata bulgara, unde Tornado este prezenta inca din anul 1999. Tornado a amplasat in Romania toate activitatile de back-office (livrare, depozitare, etc), iar centrul de logistica de la Giurgiu, deschis la inceputul lunii februarie a acestui an, deserveste ambele piete si poate acoperi noi regiuni, spune Maier. In Bulgaria, compania nu a atins rezultatele prevazute, dar Maier estimeaza ca noua structurare a activitatilor ar trebui sa duca la atingerea obiectevelor pana la finele anului.

“Cota de piata nu este cea pe care o asteptam, am schimbat modelul si mentalitatea. In ultimul trimestru al anului trecut am pus la punct centrul de logistica, iar la inceputul anului am schimbat si managementul”, a declarat directorul companiei de distributie.

Pentru viitor, compania vizeaza extinderea pe pietele din jurul Romaniei, prin coordonarea activitatilor logistice din Romania, in mod similar organizarii din Bulgaria. Compania nu a stabilit cu exactitate zonele in care se va extinde, acest lucru urmand a fi discutat la incheierea anului fiscal, la sfarsitul lunii iunie, insa Maier ia in calcul deschiderea aici unui centru de logistica similar celui de la Giurgiu, care sa deserveasca regiuni mai mari.

„Pe plan international, furnizorii cauta parteneri care pot deservi dintr-un singur depozit regiuni mai intinse, pentru ca o astfel de organizare este mai eficienta din punctul de vedere al costurilor”, spune Maier.

Compania nu vizeaza extinderea in Romania prin achizitia altor companii din piata, spune Gerald Maier. Acesta a explicat ca in Europa de Est si pe pietele emergente exista multe companii interesante care au mai multe directii de activitate, insa Tornado se concentreaza pe un singur tip de business.

Citeste si:

“Este dificil pentru Tornado sa se extinda prin achizitii in Romania, pentru ca avem un portofoliu de produse diferit fata de cel al competitorilor. Insa daca vom vedea o companie care sa aduca valoare adaugata pentru Romania, suntem deschisi la negocieri”, a explicat Gerald Maier.

Compania isi va structura strategia de dezvoltare pentru anul acesta pe furnizarea de servicii, fara o concentrare exclusiva pe produse. Marjele de profit in industria locala de distributie sunt in scadere si se situeaza intr-un interval cuprins intre 2 si 8% in functie de produsele din portofoliul fiecarei companii.

Potrivit ultimelor studii IDC, piata de distributie IT a ajuns anul trecut la 1,75 miliarde dolari (1,1 miliarde euro) si va creste in 2008 cu aproximativ 20%.