Motivul pentru care Nokia nu este atat de populara pe piata americana se datoreaza faptului ca utilizatorii tehnologiei wireless din Statele Unite folosesc un serviciu numit CDMA, care reprezinta specialitatea producatorilor coreeni de telefoane mobile, Samsung si LG Electronics.

In plus, cei mai mari furnizori wireless din Statele Unite, anume AT&T si Verizon Wireless, domina piata pe aceasta categorie, iar producatorii de telefoane trebuie sa tina pasul cu ei, scrie Business Week.

“Acest lucru a devenit frustrant pentru cei de la Nokia, drept pentru care nu s-au adaptat cerintelor pietei si au avut de pierdut”, a declarat Ross Rubin, analist NPD Group.

Tocmai de aceea, Nokia planuieste elaborarea unui parteneriat cu cei mai importanti furnizori de servicii wireless din SUA, pentru a crea telefoane mobile.

De asemenea, compania si-a mutat oamenii din departamentele de vanzari de la sediul central din Dallas, in orasele in care sunt localizate birourile oficiale ale AT&T si Verizon.

Adaptarea strategiei organizationale a companiei la tendintele locale reprezinta o provocare pentru Nokia, sustin expertii in branduri.

Citeste si:

Calitatile care au dus Nokia pe primul loc in alte piete din lume (cum sunt intensitatea procesului inovativ, atentia marita asupra produselor create, design-ul si tehnica), s-ar putea pierde in Statele Unite, din cauza concentrarii pe promovarea serviciilor wireless a telefoanelor mobile.

In prezent, utilizatorii acestei tehnologii trebuie sa vaneze telefoanele mobile Nokia din Statele Unite, mai ales pentru ca Verizon nu are nici un astfel de model in magazinele sale, iar AT&T a lansat doar cateva, axandu-se mai mult pe iPhone-ul celor de la Apple si pe modelul BlackBerry ak RIM.

Asadar, Nokia ii va ajunge din urma, din punct de vedere al vanzarilor efectuate in America de Nord, pe producatorii de telefoane Samsung, LG si Motorola, si va deveni mult mai vizibila in magazinele din Statele Unite.

Pentru prima data in acest an, producatorul de telefoane mobile a creat un telefon impreuna cu AT&T, care se numeste Nokia 6555, similar modelului Motorola RAZR. In plus, Nokia are in plan lansarea mai multor telefoane, inclusiv a doua modele CDMA, impreuna cu Verizon, pentru urmatoarele luni.

Nokia a inregistrat un profit net de 1,22 miliarde euro in primul trimestru al acestui an, in crestere cu 25% raportat la cuantumul de 979 milioane euro ce a reprezentat profitul net al producatorului de telefoane mobile din aceeasi perioada de anul trecut.

Nokia avea, in 31 martie 2008, un total de 116.378 de angajati si un numar total de 3,797 miliarde de actiuni.