"Piata de dispozitive GPS din Romania are, in acest moment, cel mai mare potential dintre tarile Europei Centrale si de Est si este una dintre cele mai dinamice din Europa.”, apreciaza Mariusz Manowski. Potrivit acestuia, dupa veniturile obtinute anul trecut, Romania se situeaza pe locul al patrulea in business-ul Mio din Europa Centrala si de Est, dupa Polonia, Republica Ceha si Ungaria. Insa dupa potentialul de crestere raportat la numarul populatiei, ne situam pe locul intai in regiune.

Mio estimeaza ca piata acestor dispozitive a atins un volum de 60.000 de unitati in 2007, iar pentru 2008 prognozeaza o crestere de aproximativ 170.000 de unitati, mai mult de 200%, potrivit oficialului.

Pentru anul in curs, Mio urmareste mentinerea cotei de piata in Romania peste nivelul de 50%, scazand de la cota de 60% inregistrata in 2007. Manowski a explicat ca va exista o scadere a cotei de piata, pe fondul intrarii in Romania a unor branduri noi care vor spori concurenta.

Citeste si:

Gartner estimeaza ca pana in anul 2010, se vor vinde 500 de telefoane mobile echipate cu sistem GPS fata de doar 95 de milioane de dispozitive dedicate exclusiv navigarii prin satelit. Cu toate acestea, Marius Manowski considera ca telefoanele mobile cu GPS incorporat nu reprezinta concurentii redutabili ai produselor Mio si apreciaza ca cele doua piete evolueaza diferit si au alt public tinta.

Mio Thechnology are in plan si infiintarea unei filiale la Bucuresti in anul 2009 si formarea unei echipe ce va coordona operatiunile companiei pe piata locala. Aceasta echipa va fi condusa de un country sales manager si un channel sales manager. Biroul din Romania ar putea coordona si activitatile din Bulgaria, a mai spus Mariusz Manowski.

Mio Thechnology este unul din furnizorii principali in Europa Centrala si de Est, gama de produse Mio incluzand dispozitive de navigatie, PDA-uri cu telefon si GPS, PDA-uri cu GPS si PTA. Compania are 1500 de angajati la nivel mondial. Biroul european al companiei este localizat in Polonia.