"Nokia a anuntat atingerea numarului de 1.000.000 de dispozitive mobile produse la noua sa fabrica din Cluj, Romania. Aceasta performanta notabila a fost atinsa la doar trei luni de la inceputul productiei. Inceputul productiei noastre in Romania a fost unul fructuos, iar clientii Nokia din intreaga Europa sunt multumiti”, a declarat directorul fabricii Nokia din Cluj, John Guerry (foto).

Fabrica Nokia din Cluj a inceput productia la 11 februarie 2008. In acest moment, fabrica are in jur de 700 de angajati. Compania estimeaza ca numarul angajatilor va ajunge la 3.500 in momentul in care fabrica va functiona la capacitate maxima.

In prezent, fabrica din Cluj produce dispozitive mobile pentru pietele europene. Decizia de a construi o noua facilitate de productie in Romania a fost facuta publica in luna martie 2007.

Compania anunta in comunicat o crestere puternica de volume, inregistrata de Nokia la nivel global, precum si a cererii crescute de dispozitive mobile pe pietele din Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Nokia a ales Clujul ca locatie pentru noua sa fabrica datorita disponibilitatii fortei de munca bine pregatite, a bunelor conexiuni logistice interne si externe, eficientei generale, a traditiei industriale indelungate din zona si datorita posibilitatii de a construi un parc industrial pentru a gazdui furnizorii si partenerii companiei.

Citeste si:

Lucrarile de constructie la fabrica din Cluj au demarat in iulie 2007, iar prima etapa a fost finalizata intr-o perioada record de sapte luni. Cea de-a doua etapa a constructiei se desfasoara conform planurilor si compania estimeaza ca va fi finalizata pana la sfarsitul acestei veri, potrivit datelor Nokia.

Nokia este lider mondial in domeniul mobilitatii si produce o gama larga de dispozitive mobile, echipate cu servicii si aplicatii software, care ofera acces la experiente mobile diverse: muzica, servicii de navigatie, vizualizare de continut video, vizionare TV, utilizare de jocuri si imagini, posibilitatea de a lucra in afara biroului si multe altele.

Extinderea si imbogatirea ofertei de servicii de Internet dedicate utilizatorilor, precum si a ofertei de solutii si aplicatii software pentru companii reprezinta factori cheie in cadrul strategiei Nokia. De asemenea, portofoliul Nokia include echipamente, solutii si servicii pentru retelele de comunicatii prin intermediul Nokia Siemens Networks.