Rezultatele Romtelecom pe primului trimestru al anului 2008 au indicat cresteri pe noile segmente de servicii, respectiv Internet de banda larga, date si servicii de televiziune si o stabilizare a bazei de clienti pentru telefonie fixa la 3 milioane, pecizeaza un comunicat Romtelecom.

Actionarul majoritar al Romtelecom, OTE, a anuntat rezultatele financiare pentru trimestrul intai 2008. "Rezultatele din primele luni ale anului confirma repozitionarea Romtelecom ca operator competitiv pe piata romaneasca", se rarata in comunicatul transmis de companie.

Potrivit acestuia, serviciile de date, un sector care genereaza tot mai multe venituri, au inregistrat o crestere semnificativa, de 69% in primul trimestru al anului 2008, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. La sfarsitul acestui trimestru se inregistrau 448.000 utilizatori de Internet de banda larga ClickNet. De asemenea, serviciul de televiziune Dolce lansat la finalul lunii noiembrie 2006 a atins pragul de 484.000 clienti la finalul primului trimestru al anului curent.

"In ce priveste telefonia fixa, rata de utilizare s-a marit semnificativ, mai ales traficul pentru convorbiri interurbane, cu 89%, indicand satisfactia clientilor fata de noile oferte lansate in cadrul politicii comerciale, cum ar fi posibilitatea convorbirilor nelimitate in retea, in afara orelor de varf, pentru toate abonamentele cu minute incluse", arata reprezentantii companiei.

Citeste si:

Veniturile corespunzatoare primului trimestru sunt stabile in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior, atingand aproximativ 219 milioane euro. Cheltuielile operationale din acest trimestru, excluzand amortizarea si deprecierea, sunt cu 24,4% mai mari decat in aceeasi perioada a anului 2007, mai ales datorita constituirii unui provizion de 29,6 milioane euro, reprezentand cheltuieli legate de procesul de restructurare pe care compania il deruleaza in anul 2008.

Romtelecom explica, de asemenea, ca fara cheltuielile exceptionale legate de restructurare, profitul operational inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii este aproape identic cu cel de anul trecut, inregistrand o usoara scadere in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, atingand 39% fata de 40,8% anul trecut.

"Ne-am asumat provocarea de a reconstrui organizatia in timp ce opereaza la viteza maxima si rezultatele arata ca suntem pe drumul cel bun. Ne concentram atat asupra imbunatatirii proceselor interne si a eficientei intregii organizatii, cat si asupra cresterii bazei de clienti si a intaririi pozitiei noastre pe segmentele de piata in crestere", a declarat Yorgos Ioannidis, director general Romtelecom.