Apple opereaza schimbari importante la nivelul strategiei de pret pe care o are cu noul iPhine 3G, in conditiile in care vechiul 2G era vandut la lansare cu 499 de dolari (320 euro).

Totusi, in afara de costurile scazute de productie si de materialele ieftine care au contribuit la crearea gadget-ului mobil, pretul iPhone-ului 3G mai este influentat si de serviciile de wireless promovate de furnizorii de Internet, care vor vinde telefoanele la o rata subventionata , folosind un model comun de business pe piata echipamentelor mobile.

Astfel, analistii de piata de la iSuppli estimeaza ca furnizorii de Internet wireless vor da iPhone-urile cu 300 de dolari (192 euro) per unitate.

Luand in considerare cei 300 de dolari subventionati de la furnizorii wireless, Apple va vinde acestora a doua sa generatie de iPhone-uri de 8GB la un pret efectiv de 499 de dolari per produs, acelasi pret ca in cazul produsului original, opineaza Jagdish Rebello, director si analist principal iSuppli.

La prima lansare a gadget-ului iPhone, companiei Apple i-a revenit o anumita parte din castigurile operate de furnizorii de Internet provenite din abonarile consumatoriilor la serviciile wireless.

De data aceasta insa, la a doua generatie de iPhone lansata, Apple nu va mai primi nici un procent de la operatorii de Internet, ceea ce face ca taierea profiturilor obtinute din partea de hardware sa fie imperativa, a adaugat Rebello.

“Intre consumul de electronice si sisteme de comunicare wireless, partea de hardware este vitala pentru profiturile contractate de Apple, dar si pentru valoarea si veniturile obtinute de companie”, a mai spus reprezentantul iSuppli.

Citeste si:

De fapt, circa doua treimi din veniturile obtinute din vanzarea iPod-urilor deriva din hardware, in timp ce o treime provine din servicii si accesorii iTunes. "A doua generatie a iPhone nu face exceptie de la acest lucru”, concluzioneaza acesta.

Totodata, potrivit costurilor de productie estimate de iSuppli pentru produsele Apple, iPod si iPhone, acestea ar fi trebuit sa fie cu cel putin 50% mai ieftine decat sunt in realitate.

In viitor, costurile materialelor necesare crearii gadget-ului mobil vor scadea si ele, odata cu declinul preturilor la componentele de baza ale iPhone-ului, drept pentru care iSuppli considera ca si 3G-ul se va micsora la pret.

Totodata, analistii de la iSuppli sustin ca, pana in 2009, pretul la iPhone-ul 3G va ajunge la 148 de dolari (95 euro), cu 37% mai putin decat anul acesta. Iar daca designul smartphone-ului va ramane neschimbat si nu va beneficia de nici un face-lift, pretul acestuia va scadea pana la 126 de dolari (80 euro) pana in 2012, afirma Tina Teng, analist in comunicatii wireless iSuppli.

Telefonul 3G este asteptat sa iasa pe piata la jumatatea lunii iulie. Intre timp, Softbank, a treia mare companie japoneza producatoare de telefoane mobile, a spus ca va vinde noul produs marca Apple cu 215 dolari (138 euro).

Sprint intra in joc pentru a concura Apple si lanseaza, impreuna cu Samsung Electonics, o versiune clona a modelului 3G, numita Instinct. Telefonul se va vinde in sistem de retail la pretul de 129 de dolari (82 euro) si la 100 de dolari (64 euro) daca respectivul client isi va face un abonament de doi-trei ani la un operator wireless.