Compania a anuntat ca acest instrument gratuit va permite dezvoltatorilor sa construiasca un serviciu de cautare bazat pe propria tehnologie, deschizand astfel calea noilor intrati pe piata cautarilor. Yahoo estimeaza ca serviciul va creste numarul de cautari prin site si ca va genera mai multe venituri din publicitate.

Anuntul companiei face parte dintr-o strategie mai ampla de a convinge investitorii si agentiile de publicitate sa ramana in cautarea de afaceri, dupa ce a respins atat oferta de preluarea din partea companiei Microsoft, cat si acordul de cautare de publicitate cu Google.

Yahoo, Google si alte companii au oferit deja instrumente pe care companiile le pot utiliza in proprile site-uri pentru a efectua cautari. De asemenea, clientii pot crea motoare de cautare proprii care selecteaza un grup de site-uri relevante pentru o anumita tema introdusa.

Yahoo a anuntat ca ofera dezvoltatorilor mai multa libertate de a personaliza modul in care sunt prezentate si clasate rezultatele. De exemplu, pentru o cautare de locuri de munca, site-ul care contine date despre profil utilizatorului ar putea fi clasat in functie de locurile de munca ale prietenilor sai.

Yahoo va lansa proiectul numit BOSS pentru a construi propriul serviciu de cautare. Acesta va fi lansat cu doi parteneri initiali, Hakia – un motor de cautare pentru limbile naturale si Me.dium – care va clasa paginile web in functie de actualizarea in timp real de catre utilizatori.

Citeste si:

Prabhakar Raghavan, seful strategiei de cautare in cadrul Yahoo, a declarat ca BOSS tinde sa deschida industria de cautare la un numar cat mai mic de jucatori cu o cunoastere cat mai buna despre utilizatorii sai.

Miscarea face parte din strategia Yahoo de a incerca sa rupa o parte din felia pe care o detine liderul pietei Google prin libertatea de acces a dezvoltatorilor la programele lor. La inceputul acestui an, compania a lansat un produs care se numeste SearchMonkey, care permite brandurilor sa extinda detaliile despre companiile lor care apar in rezultatele de cautare ale Yahoo.

Totusi, nici rivalii de la Google nu stau degeaba. Compania a lansat recent un serviciu de plata prin care permite companiilor sa fixeze rezulatele cautarii in paginile lor web si de a pozitiona anumite pagini mai bine.

Noul produs vine in mijlocul dezordinii de la Yahoo legate de schimbarile din divizia de cautare. Vish Makhijiani, vice presedinte si manager general de cautari Yahoo, a anuntat ca paraseste functia luna trecuta, lasand responsabilitatile sale lui Raghavan si Tuoc Luong-vice presedinte principal al ingineriei de cautare.