''In contextul in care piata de e-commerce a avut un start destul de modest in 2008, majoritatea jucatorilor revizuindu-si target-ul propus initial, rezultatele inregistrate in primul semestru al anului ne fac sa privim cu optimism estimarea noastra pentru acest an, de 15 milioane dolari (9,9 milioane euro), pentru cele doua magazine PCfun si Electrofun. Pentru noi, realizarea acestui obiectiv reprezinta o confirmare a potentialului propriu, dar si a cresterii industriei online de la an la an”, declara Marius Ghenea (foto), presedinte PCfun.ro.

Numarul comenzilor din primul semestru s-a dublat, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Acest fapt se datoreaza, in principal, unei evolutii usor in scadere a preturilor, influentate de fluctuatiile cursului euro, scadere care vine in special dinspre producatori si se regaseste si in e-tail.

Peste 40% dintre aceste comenzi sunt lansate de clientii fideli ai magazinelor, clienti care se afla cel putin la a treia, a patra achizitie de pe site-urile PCfun si ElectroFun.

Categoriile de produse cu pondere majoritara in vanzari sunt notebook-urile, monitoarele LCD, componentele pentru PC, camerele foto si PC-urile. Pe segmentul de camere foto, maximul de vanzari se inregistreaza in lunile de vara, iar pentru 2008 acest segment va creste cu aproximativ 20% fata de 2007, aducand magazinului online PCfun vanzari estimative de circa 9% din totalul vanzarilor.

Citeste si:

“Consideram ca vanzarile pe astfel de categorii sunt firesti pe o piata in crestere, in care tendintele influenteaza comportamentul de cumparare. Cateva exemple ar fi: preferinta pentru produsele ce ofera mobilitate, precum notebook-urile, dispozitivele GPS, trecerea de la CRT la LCD si de la formatul clasic la cel wide (16:9) in cazul monitoarelor, tendinta vizibila de inlocuire a modelelor vechi de camere digitale cu aparate noi care au functii si tehnologii inovatoare, design atractiv, mai multi megapixeli”, declara Madalin Durca.

In urmatoarele 12 luni, magazinul online PCfun va atrage investitii de pana la 2 milioane dolari (1,2 milioane euro) suma investita de Marius Ghenea, actionar fondator, focalizarea fiind pe promovarea produselor si serviciilor, atat pentru PCfun, cat si ElectroFun, pe sporirea competitivitatii preturilor pana la nivelul la care compania sa devina lider de pret, pe dezvoltarea resurselor umane ale companiei, pentru a acoperi la un nivel profesionist un varf de sezon cum este acela de la sfarsitul anului.

''Decizia de a reinvesti o parte semnificativa a sumelor rezultate din exit-ul VikingProfil in dezvoltarea PCfun este direct legata de potentialul de crestere excelent pe care il are in acest moment acest business, de care, in plus, ma simt cel mai aproape, tinand cont de experienta mea anterioara in domeniul IT&C. Exista inca in prezent conceptia gresita ca un magazin online nu necesita investitii de start sau de parcurs, dar eu cred ca, indiferent daca vorbim despre magazine online sau offline, e nevoie de investitii substantiale in dezvoltarea durabila a acestora. Astfel, vom asista in scurt timp la destramarea acestui mit al usurintei cu care se poate obtine succes online fara investitii, deoarece estimez ca mai multe magazine online mici si medii vor iesi din piata in perioada urmatoare, in lipsa unei finantari corespunzatoare'', adauga Marius Ghenea, presedinte PCfun.

PCfun.ro, acopera in prezent produse din domeniul tehnologiei informatiei si electronice, avand parteneri cu traditie in aceste industrii. Produsele comercializate in mod curent sunt de la cele comune la cele foarte specializate, de mentionat fiind urmatoarele brand-uri: Acer, Apple, Asrock, Asus, A-Data, BenQ, Canon, Compro, Dell, Epson, Fujitsu-Siemens, Gigabyte, GNR, His, Horizon, HP, Intel, Leadtek, Lenovo, LG, JVC, Mediatech, Microsoft, MSI, Nec, Nikon, NOKIA, Olympus, Panasonic, Philips, Samsung, Sapphire, Sony, Sony Ericsson, Toshiba etc.