Service-ul telefonului va fi asigurat de Apple, prin intermediul Orange Romania.

Clientii noi care doresc sa cumpere un iPhone la un tarif avantajos pot alege intre cele doua abonamente dedicate in valoare de 39 euro, respectiv 59 euro pe luna, care includ minute nationale, mesaje scrise, pachete cu trafic de date si tarife speciale pentru apelurile internationale.

Potrivit Orange Romania, clientii existenti au tarife reduse la achizitionarea telefonului prin programul de fidelizare "Orange Thank You". Astfel, daca isi activeaza o optiune in valoare de 12 euro pe luna, care ofera minute si trafic de date incluse, pot cumpara un iPhone la tarife reduse pana la 289 euro. Pentru clienti Orange, cu abonamente lunare in valoare de peste 32 euro, pretul telefonului ajunge la 209 euro.

Fanii telefonului vor avea posibilitatea sa achizitioneze accesoriile standard din pachetul iPhone 3G, dar si o gama extinsa de accesorii dedicate: docking station, echipament Bluetooth, cablu TV out, huse clasice de piele si huse semnate de designeri, si in curand folii protectoare pentru ecran, incarcator pentru masina, carcasa de silicon si multe altele.

iPhone 3G ajunge in Romania in toate variantele de culoare si capacitate a memoriei integrate: negru pentru modele cu memorie de 8 GB si 16 GB si alb pentru modelul cu memorie de 16 GB.
Clientii vor putea cumpara iPhone 3G atat din Orange shop-urile din toata tara cat si pe internet din Orange Web Shop. De asemenea, telefonul poate fi gasit si in 25 de magazine selectate ale partenerilor Euro GSM, Fonomat, Say si din reteaua magazinelor Apple Premium Reseller din Romania. Orange este singurul operator care aduce oficial pe piata romaneasca versiunea 3G a terminalului iPhone.

"Acum, 3G-ul e inteles in cea mai mare parte drept video telefonie. Nu ca nu ar fi asa, dar departe gandul de dezvoltare a 3G pentru asa ceva. Aceasta idee predomina in randul consumatorilor obisnuiti. Nu se aplica insa si oamenilor de afaceri. Cred insa ca iPhone se va vinde in principal catre consumatorul de rand, indiferent de pretul la care va sosi pe piata", a declarat pentru NewsIn, redactor-sef adjunct si directorul laboratorului de test PC Magazine Romania, Cristian Lacraru.

Potrivit specialistilor, iPhone poate contribui la dezvoltarea 3G, dar mai ales a continutului ce poate fi accesat cu 3G, in conditiile in care Romania a avut si are un ritm foarte bun de absorbtie a tehnologiei. Astfel, "un echipament in plus, mult diferit de ce se afla acum pe piata, cu design si functionalitati absolut interesante, poate schimba putin din perceptia 3G-ului si poate contribui la o dezvoltare intr-o noua directie a acestuia. Cresterea vitezelor de manipulare a datelor si educarea si informarea consumatorilor vor dezvolta aplicatii noi, dar mai ales continut. Iar directia corecta este catre servicii. Continutul se va dezvolta mult iar echipamentele cu ecrane mari si functionalitati extinse, asa cum este iPhone, vor aduce unealta in mana consumatorului devorator de continut", considera Lacraru.

Cu toate acestea, iPhone, noua varianta, nu este lipsit de unele probleme.

Citeste si:

Potrivit informatiilor publicate pe site-ul de specialitate iLounge.com, in urma rapoartelor de aparitie a unor fisuri la carcasa din plastic a iphone-ului 3G, a rezultat faptul ca unele ecrane iPhone 3G sunt sensibile la intruziunea de praf si murdarie, de crearea de puncte care sunt lipite de sub sticla de pe fata telefonului. Potrivit mai multor cititori intr-un forum de postare al unui site de specialitate, problema ar putea fi legata de un sigiliu din jurul ecranului, care permite, din cauza decalajului intre ecran si rama, infiltrarea de particule mici de praf in interiorul dispozitivului. Un editor al site-ului a confirmat ca exista o problema de intruziune de praf in telefon, postand si o fotografie pentru a-i intari afirmatiile. Potrivit articolului, este posibil ca problema sa se agraveze in timp si ar putea conduce la mai multe probleme semnificative si daune, acesta recomandand reurnarea oricaror unitati cu aceasta problema, la Apple, pentru inlocuire.

De asemenea, din ce in ce mai multi utilizatori au inceput sa reclame probleme la display-ul iPhone-ului, pe motiv ca pixelii, in zone aleatorii ale ecranului, sunt nefunctionali. Fiecare astfel de aparat returnat a fost inlocuit cu un iPhone nou, Apple fiind foarte receptiv la astfel de probleme, in ciuda faptului ca in contractul de cumparare nu exista o clauza de functionalitate de 100% a pixelilor. Problema este denumita mai comun Dead Pixel.

"S-a vorbit destul de mult si despre probleme pe care le-a avut pana acum iPhone. S-a vorbit deoarece este un element interesant in evolutia tehnologiei si telefoniei. Atat timp cat producatorul rezolva problemele aparute pe moment clientului, eu, ca simplu consumator de tehnologie, sunt multumit. Important este sa nu am timpi morti foarte mari si in acelasi timp important sa vad din partea producatorului implicare. Daca el e receptiv la probleme (este normal ca un produs nou, aflat la prima versiune, sa vina si cu ceva probleme care au scapat echipelor de testare), urmatoarele versiuni ar trebui sa fie mai stabile si sa elimine bug-urile. ªi cu siguranta asa va fi", a adaugat Lacraru.

În data de 22 august, la ora 00:00, Orange a dechis simultan portile a sase magazine Orange din tara, unde clientii Orange au fost asteptati sa ia parte la lansarea oficiala a iPhone: Orange concept store din Bucuresti si magazinele Orange din Iasi (Bd. Anastasie Panu), Cluj (Bd. 21 Decembrie), Brasov (St. Muresenilor), Timisoara (Bd. Republicii) si Constanta (ªos. ªtefan cel Mare).

Începand din 7 august, clientii au putut inregistra online pre-comanda la adresa de web a Orange Romania.

Noul model iPhone compatibil 3G a fost lansat in Austria, Portugalia si Elvetia incepand cu 11 iulie, in Franta din 17 iulie, iar pe celelalte piete din Europa, Orientul Mijlociu si Africa va fi lansat in cursul acestui an, potrivit reprezentantilor Orange si Apple.

Orange este lider de piata in Romania cu 10,088 milioane de clienti si este parte a grupului France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicatii din lume, cu peste 173 milioane de clienti pe cinci continente.

La sfarsitul lunii iunie 2008, Orange Romania avea venituri de 321 milioane de euro, in crestere cu 8,8% in al doilea trimestru fata de aceeasi perioada a anului precedent. Pentru a fi aproape de clienti, Orange a dezvoltat o larga retea de magazine proprii ce cuprinde in prezent 89 de magazine in toata tara.