Widget Channel va fi pus in functiune de Yahoo! Widget Engine, o platforma de aplicatii de generatia a cincea, care va permite telespectatorilor sa savureze si sa interactioneze cu un set bogat de “TV Widgets” sau mici aplicatii Internet, concepute pentru a completa si imbunatati experienta traditionala de vizionare TV, in dorinta de a aduce continutul, informatiile si trasaturile comunitare disponibile pe Internet la indemana telespectatorului care actioneaza telecomanda.

De asemenea, Widget Channel le va permite dezvoltatorilor sa foloseasca JAVASCRIPT, XML, HTML si
Adobe Flash pentru a scrie aplicatii TV pentru aceasta platforma, extinzand puterea si compatibilitatea programelor de dezvoltare de aplicatii pentru computer catre TV si dispozitivele CE inrudite. Pe langa faptul ca sustine Yahoo! Widget Engine, Yahoo! va oferi consumatorilor asa-numitele “TV Widgets” cu brand-ul Yahoo!, personalizate in functie de serviciile de Internet ale companiei, lider în domeniu.

TV Widget-urile vor permite consumatorilor sa se implice intr-o multitudine de experiente, printre care: vizionarea de continut video, urmarirea actiunilor bursiere sau a echipelor sportive preferate, interactiunea cu prietenii sau urmarirea celor mai recente stiri si informatii. Telespectatorii vor putea sa foloseasca TV Widgets ca sa beneficieze de o experienta superioara in vizionarea programelor lor preferate, sa descopere continut si servicii noi, sa vizioneze elemente preferate impreuna cu prietenii sau familia.

TV Widget-urile pot fi personalizate, fiindca se vor baza pe servicii Internet foarte populare, cum ar fi Yahoo! Finance, Yahoo! Sports, Blockbuster si eBay, pe care telespectatorii si le-au personalizat deja pentru a le folosi în viata de zi cu zi.

“Televizorul va schimba fundamental modul in care discutam despre Internet, in care ni-l imaginam sau il folosim,” a declarat Eric Kim, Intel Senior Vice President & General Manager al Digital Home Group.

In plus, "nu mai este o simpla experienta pasiva – cu exceptia cazului in care telespectatorul alege acest lucru. Intel si Yahoo! propun acum o metoda prin care televiziunea si Internetul devin la fel de interactive si functioneaza la fel de impecabil. Eforturile noastre sustinute au produs o aplicatie extraordinara, pe baza careia industria poate sa colaboreze, sa inoveze si sa diferentieze. Acest efort acopera, consideram noi, doar o parte din numeroasele modalitati incitante de a aduce Internetul în televiziune – si demonstreaza cu adevarat la ce se pot astepta consumatorii, pentru viitor.”

Astfel, Yahoo! urmareste sa isi extinda pozitia de lider si in lumea in dezvoltare a televiziunii conectate la Internet, pe care noi o numim ‘Internet Cinematic’. Cu un partener de talia Intel, Yahoo intentioneaza sa combine avantajele Internetului in materie de optiuni pentru utilizator, comunitate si personalizare, cu performantele si nivelul incorporate in Arhitectura Intel, pentru a transforma televiziunea traditionala in ceva mai mare, mai bun si mai incitant.

Yahoo! intentioneaza sa puna in functiune ecosistemul Cinematic Internet, care va aduce noi avantaje consumatorilor, producatorilor de dispozitive, advertiserilor si editorilor.

Citeste si:

Dezvoltatorii Widget Channel si TV Widget

Widget Channel va fi sustinut de un set puternic de tehnologii de platforma, printre care Motorul Yahoo! Widget si bibliotecile de baza care expun functiile puternice sustinute de Arhitectura Intel.

Widget Channel va folosi tehnologii Internet consacrate, pentru a diminua dramatic bariera de pătrundere pentru dezvoltarea de aplicatii optimizate pentru TV. Pentru a contribui la crearea noului TV Widgets pentru Widget Channel, Intel si Yahoo! intentioneaza sa ofere un kit de dezvoltare care sa fie la dispozitia dezvoltatorilor, a producatorilor de TV si de alte dispozitive CE, a advertiserilor si a editorilor.

Widget Channel va include si o Galerie Widget, in care dezvoltatorii isi vor putea publica TV Widget-urile pe mai multe televizoare si dispozitive CE inrudite, prin intermediul carora consumatorii pot viziona si selecta TV Widget-urile pe care doresc sa le utilizeze.

Intel si Yahoo! colaboreaza cu mai multe companii, lideri in industria de gen, care intentioneaza sa dezvolte si sa implementeze TV Widget-uri, iar printre acestea se numara Blockbuster, CBS Interactive, CinemaNow, Cinequest, Disney-ABC Television Group, eBay, GE, Group M, Joost, MTV, Showtime, Schematic, Samsung Electronics Co., Ltd., Toshiba si Twitter.

Aceste companii si altele, precum si utilizatori individuali, vor putea sa inoveze, sa diferentieze si sa implementeze TV Widget-uri pe numeroase televizoare si dispozitive CE inrudite, folosind cadrul Widget
Channel.

Intel si Yahoo! colaboreaza cu membri ai industriei pentru a promova dezvoltarea unor standarde deschise, constante, necesare pentru dezvoltarea ecosistemului TV Widget. In cadrul eforturilor lor, companiile folosesc in comun cu dezvoltatorii selectati de TV Widget o prima versiune a unui kit de dezvoltare pentru Widget Channel.