In Munchen, o unitate a Siemens creeaza un sistem de telefonie care va dubla un player de muzica si va aduce muzica de pe calculatoarele personale ale locuitorilor prin intermediul tehnologiei wireless, iar in Japonia, membrii companiei globale Sony pun la cale rebranduirea a 90% din componentele electronice existente in gama de produse ale acestei marci, planuind ca, pana in 2011, toate acestea sa se poata conecta la Internet prin wireless.

Cei mai importanti jucatori din industria produselor electronice de consum planuiesc sa isi recreeze echipamentele audio-video astfel incat viitorul acestora sa fie centrat in jurul Internetului, intr-o lume in care televizoarele, aparatele stereo, computerele si chiar aparatele de bucatarie de sub acelasi acoperis sa poata comunica intre ele printr-o retea wireless, conform International Herald Tribune.

De exemplu, Sony planuieste sa creeze niste adaptoare plug-in pentru a permite anumitor televizoare Bravia sa se conecteze la Internet prin wireless. Philips va crea o linie de sisteme stereo hard-disc care sa poata citi si reda, prin intermediul wireless-ului, muzica stocata in calculatoare personale sau laptopuri aflate in incaperi diferite.

Pioneer, Samsung si Sharp vor prezenta niste paneluri TV care se pot conecta la Internet, fie prin metoda wireless, fie prin alte retele. Cativa dintre cei mai reprezentativi directori ai companiilor care fac parte din aceasta industrie sustin ca noua orientare, catre Internet si, implicit, catre reteaua wireless, reflecta o schimbare fundamentala in ceea ce priveste home entertainment-ul.

“Internetul este atat de masiv, si la fel sunt si oportunitatile pe care le au producatorii de electronice, furnizorii de continut sau consumatorii care doresc sa se conecteze la Internet. Ideea de a dezvolta tot mai multe echipamente care sa fie conectate la Internet reprezinta una din directiile principale ale Sony”, a declarat Tim Page, technology marketing manager al Sony Europa.

Convergenta industriei telecomunicatiilor, a produselor electronice de consum si a unitatilor de calcul determina aparitia unui nou set competitional si a unor noi concurenti pe piata. Operatorii de telecomunicatii testeaza metode variate de promovare a serviciilor lor, mult mai sofisticate si complexe, pentru ca utilizatorii sa poata accesa Internetul.

Citeste si:

Majoritatea afacerilor online vad in locuintele oamenilor noi spatii pentru serviciile pe care le furnizeaza, mai ales datorita faptului ca televizoarele incep sa aiba un potential lucrativ mai mare decat PC-urile, in ceea ce priveste conectarea la Internet.

In plus, Google si Yahoo au spus ca vor produce software pentru producatorii de bunuri electronice, facand astfel mai usoara proiectarea de continut de pe Internet pe ecranele TV.

“Cea mai mare provocare careia trebuie sa ii facem fata este recunostinta consumatorilor”, a afirmat Hans van't Riet, senior director al liniei de componente audio wireless din cadrul Philips. In plus, cercetarile arata ca aceasta noutate este una cu impact pe termen lung si cu o influenta puternica pe segmentul de marketing.

Potrivit directorului unei companii israeliene de produse video digitale numita Siano, tehnologia descrisa mai sus exista deja, insa utilizarea ei este problematica, intrucat cele mai multe dispozitive sau aparate nu pot comunica printr-o retea wireless pentru ca nu apartin aceluiasi producator si implicit, presupun standarde diferite.

Desi cei mai importanti producatori de electronice de consum, cum sunt Samsung, Sony, Philips, Panasonic, Pioneer, Sharp sau Toshiba, apartin unui consortiu care certifica compatibilitatile de comunicare wireless intre echipamentele companiilor numite, totusi, exista riscul ca acestea sa nu fie functionabile.

Cu toate acestea, in viitorul apropiat se pare ca nu va exista nici un bun electronic de consum care sa nu se conecteze la Internet, conchid specialistii.