Directorul executiv al Sony, Howard Stringer, spune ca este greu de estimat care sunt efectele pe care declinul economic in poate avea asupra cheltuielilor consumatorilor. El se asteapta ca piata electronicelor de consum sa scada in a doua jumatate a anului 2008, dar estimeaza o crestere dubla pe piata televizoarelor din acest an.

“Inca nu am observat un impact in cheltuielile consumatorilor”, a declarat Stringer, adaugand ca oamenii, de cele mai multe ori, cauta sa se consoleze prin divertisment in perioade economice nesigure, indicand popularitatea cinematografelor din timpul crizei.

Stringer a mai declarat ca produsele pentru divertisment casnic, precum televizoarele si DVD player-ele Blu-ray, au avut vanzari bune.

“Am vazut playere Blu-ray ale caror preturi au scazut din ce in ce mai mult inainte de Craciun”, a adaugat acesta.

Corinne Vigreux, fondator al companiei producatoare de dispozitive pentru navigare prin satelit, TomTom, este de parere ca vor creste cheltuielile dedicate aparatelor electronice.

“Cand oamenii nu au destui bani, renunta la lucruri importante si cumpara lucruri care le vor face viata mai frumoasa, cum ar fi electronicele”, este de parere Vigreux, care a adaugat ca se asteapta ca firma sa sa nu fie afectata de scaderea economica din Europa si Statele Unite, insa retail-erii vor fi foarte prudenti cu nivelurile de inventar din perioada premergatoare Craciunului.

Producatorii de electronice din intreaga lume se afla la Berlin pentru a-si prezenta produsele la targul de electronice IFA, care va incepe vineri si se va incheia miercuri.

Multe companii se bazeaza pe targ pentru noile serii, sperand ca retail-erii vor cumpara pentru sezonul de sarbatori ce se apropie, dar vanzatorii sunt ingrijorati totusi ca mediul macroeconomic sumbru va “arunca nori negri” asupra acestui sentiment.

“Piata totala in 2008 nu a fost foarte buna, iar cea din Europa chiar mai rea”, a declarat Simon Kang, presedinte si director executiv al LG Digital Display.

Citeste si:

Incetinirea economica la nivel global, cresterea pretului la petrol si criza subprime a absorbit veniturile lor, a adaugat Kang.

Vanzarile din zona euro au cunoscut cea mai mare cadere in iunie, in timp ce in luna august vanzarile din Marea Britanie s-au confruntat cu cea mai abrupta cadere din ultimii 25 de ani.

Kang se asteapta ca piata televizoarelor din Europa sa se mentina invariabila in acest an si din mai a observat o retinere printre retaileri pentru a plasa noile serii de electronice. LG isi mentine previziunile prin care piata din Europa va avea vanzari moderate.

“Am vazut oameni care sunt mult mai sensibili la promotii, dar nu am vazut semne ale consumatorilor ca ar apela la primele trei brand-uri”, a declarat seful din zona LG Digital Display din Europa, Chi Eun Lee.

De asemenea, Lee a mai declarat ca se asteapta ca liderii producatori de televizoare, cum ar fi Sony si Samsung, sa intensifice competitia preturilor, mai ales in sectorul televizoarelor LCD, inaintea sezonului de cumparaturi din apropierea Craciunului.

Producatorul japonez de electronice Toshiba,
care, de asemenea, vinde si televizoare LCD, a anuntat ca marile companii nu vor sacrifica marjele de profit pentru volum chiar daca instabilitatea monedei euro va diminua cresterea sectorului de electronice din Europa.

“Noi nu planuim sa subventionam aceasta rata de schimb”, a declarat Alan Thompson, vice-presedinte al sistemelor de computer pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa. “Vom gasi modalitati de reducere a costurilor in continuare sau vom ajusta preturile de sus”.

Thompson a mai declarat ca retailer-ii se vor confrunta cu scaderi economice si este greu de prezis unde vor dori consumatorii sa reduca cheltuielile, dar Toshiba dar Toshiba va face fata rivalilor cu noi alternative.