Fata de YouTube, care vizeaza consumatorii obisnuiti, Google Video pentru afaceri este conceput pentru a fi folosit de catre anumiti utilizatori dintr-o organizatie cu domeniu Web, protejand discursurile executivilor, pregatirea produselor, intalnirile de vanzari sau alte mesaje video de accesarile neautorizate din afara companiei.

Google Video pentru afaceri este cuprins in pachetul Google Apps Premier Edition, care costa 50 de dolari per utilizator pentru un an in care poate folosi soft-uri de business, programare si capacitati de creare a unui site.

“Ceea ce a facut YouTube in lumea consumatorilor, Google Video va face pentru companii”, a declarat Matthew Glotzbach, product manager director al diviziei Companii din cadrul Google, care produce si Google Apps.
Din luna septembrie, utilizatorii educationali ai Google Apps pot incerca serviciul gratuit timp de sase luni, iar daca vor sa-l achizitioneze vor plati 10 dolari.

Spre deosebire de serviciile de videoconferinta care necesita instalare de hardware si soft-uri specializate, in Google Video pentru afaceri utilizatorii pot simplifica trimiterea adresei web ca si cum filmuletele sunt trimise de computerele Google.

“Este pentru oricine care spune “Nu pot sa-mi amintesc cum sa fac acel pas””, a declarat analista Rebecca Wettemannn. “Google Video pentru afaceri poate recupera continutul ce a fost pierdut de comunicarea prin e-mail sau mesageria instant”.

Citeste si:

Fata de YouTube, care limiteaza clipurile la o durata mai mica de 10 minute, Google Video pentru afaceri poate rula o ora sau mai mult. De asemenea, compania a dezvoltat un serviciu automat care identifica tranzitia scenei si creeaza o modalitate rapida de a schimba segmente specifice ale clipului.

“Este o complexitate nebuneasca sa desfasori infrastructura video”, a declarat Glotzbach, care a incalcat strandardele unui serviciu de videoconferinta care necesita camere speciale de intalnire intre computerele de birou si retelele interne.

In timp ce Google a creat un sistem care ofera un control oamenilor de afaceri prin care sa vada cine vizualizeaza clipurile din interiorul companiei, riscul ca diverse documente interne se vor scurge inafara este in crestere.
Clotzbach a declarat ca riscul de expunere a informatiilor confidentiale este similar cu cel al utilizarii e-mail-ului, dar are avantajul de a fi blocat si de a nu fi vizualizat de utilizatorii web dinafara organizatiei.

Administratorii pot oferi utilizatorilor optiunea de a descarca clipuri pentru a putea fi vizualizate offline sau de pe aparate portabile. Google Video furnizeaza fiecarui utilizator de Google Apps Premier o capacitate de 3 gigabyte de clipuri.

Clipurile pot fi folosite la calitate standard sau formate cu rezolutie inalta, in functie de banda retelei.
Intr-o mutare separata, Google a inceput sa probeze public un nou browser construit pentru a manevra mai repede filmulete mari sau alte programe web complexe, intr-o provocare pentru browserele create initial pentru a manipula text si grafica.