Prin intermediul primei campanii de acest tip, magazinul online OneStop se adreseaza tuturor cumparatorilor online dintr-un anumit judet (in aces caz Judetul Timis ) oferindu-le reduceri, promotii si cadouri printr-o campanie ce dureaza pana la mijlocul lunii septembrie. In Timis, intreaga actiune a luat in calcul un grup de peste 400 000 de locuitori din mediul urban dar bineinteles ca toti cei aproximativ 700 000 de locuitori ai judetului Timis beneficiaza atat de livrare gratuita la orice comanda online de computere, cat si de reducerea de 2,3% la aparatele fitness.

Din totalul de vanzari de 250 de milioane euro previzionate pe piata online in 2008, spun specialistii de la OneStop, peste 40 % ar trebui sa se realizeze pe Bucuresti iar restul de aproximativ 40 % se va imparti intre Constanta, Moldova (cu accent pe Iasi), Transilvania (cu accent pe Brasov si Cluj) si Timis (cu accent pe Timisoara). Cei aproximativ 20% ramasi ar trebui sa vina din alte zone ale tarii cu potential economic crescut, cum ar fi Mures, Dolj etc.

Daca la inceputul anului OneStop estima o crestere a cifrei de afaceri cu 570%, previziunile companiei s-au realizat doar in proportie de 500% in prima jumatate a lui 2008, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

''Avand in vedere faptul ca cifra de afaceri pe primele sase luni ale lui 2008 depaseste cifra de afaceri pe intreg anul 2007, putem spune ca ritmul de crestere este unul sustinut si ca se apropie de targetul nostru pentru anul in curs'', a declarat, pentru Wall-Street, Viorel Balanoiu (foto), managing partner OneStop.

Bazandu-se pe rezultatele obtinute in primul semestru din 2008, OneStop are ca obiectiv pentru restul anului mentinerea aceluiasi ritm de crestere si realizarea unei cifre de afaceri care sa coincida cu prognozele initiale.

In primele sase luni din an, OneStop a vandut in special aparate fitness (biciclete, steppere, aparate multifunctionale, benzi de alergat), aparate de aer conditionat si notebook-uri, pentru ca video-proiectoarele, produsele de software IT si muzica sa fie cele mai putin vandute produse ale companiei, dupa cum afirma reprezentantul OneStop.

De asemenea, retailerul online a mai vandut si aparate automate de masurat tensiunea arteriala, dar si telefoane mobile Dual Sim sau hamace.

Pentru urmatoarele sase luni ale lui 2008, compania pariaza pe realizarea unor vanzari ridicate pe segmentul notebook-urilor, al aparatelor foto-video si al aparatelor fitness, precum si pe aria telefoanelor mobile.

Citeste si:

Vanzarile totale ale OneStop.ro pe partea de IT reprezinta 20% din cifra de afaceri, din care 17% cumuleaza vanzarile de laptopuri, PDA-uri si tablete grafice. In Banat se vand 5% din totalul de laptop-uri iar pana la sfarsitul anului compania vrea sa creasca acest procent pana la 8%. Marcile cel mai bine vandute in aceasta campanie sunt Acer, Toshiba Satellite si Fujitsu Siemens, iar cele mai cautate modele sunt cele cu un pret mediu de 2200 RON (TVA inclus). Din Banat, OneStop.ro are intre 5% si 7% din traficul total iar din Timis 3.5%.

''In ceea ce priveste numarul clientilor, acesta a crescut cu 360% fata de primul semestru din 2007, iar valoarea vanzarilor a sporit cu 200%'', potrivit reprezentantului companiei.

Vorbind despre tendintele pe care le-a avut industria IT in prima parte a anului, Balanoiu afirma ca laptopurile au devenit tot mai populare, in conditiile in care de multe ori pretul acestora a ajuns sa fie mai mic decat al unor desktop-uri cu specificatii similare.

''Pretul acestora a scazut dramatic in ultimii cinci ani, cu aproximativ 72%, de la 5000 lei, cat era in 2003, la 1400 lei, in prezent. Evolutia tehnologica a facut posibila scaderea pretului echipamentelor miniaturizate, iar gradul lor de fiabilitate este acum cel putin similar cu al echipamentelor desktop. De aceea, sunt convins ca aceasta tendinta va continua si in perioada urmatoare, iar in cativa ani se va ajunge sa se vanda mai multe laptopuri decat echipamente desktop'', opineaza Balanoiu.

Referitor la evolutia marjei de profit pe primul semestru din an, aceasta a crescut cu un punct procentual comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul scaderii adaosurilor comerciale si, implicit, a preturilor catre client, arata oficialul OneStop.

Pana la sfarsitul lui 2008, compania va investi suma de aproximativ 200 000 de euro in directii multiple, pentru a optimiza nivelul livrarilor si pentru a imbunatati serviciului de relatii cu clientii, dar si pentru servicii de marketing, publicitate si logistica. De asemenea, compania va investi acesti bani pentru a atrage alti parteneri si pentru a introduce branduri noi, care sa fie cunoscute.

OneStop este un magazin online administrat de Shop Online SRL, lansat in primavara anului 2006, In momentul de fata, OneStop ofera peste 7000 de produse, grupate in 10 categorii, iar consumatorii au la dispozitie lunar 40 de produse cu preturi promotionale si stocuri garantate, putand alege din peste 135 de branduri. Realizat dupa modelul Amazon.com, magazinul online OneStop are o medie de 24.000 vizitatori pe saptamana si 4.000 de vizitatori pe zi. Marcile cele mai vandute online, in opinia specialistilor OneStop, sunt Acer, Toshiba Satellite si Fujitsu Siemens.