In plus, dintre toate echipamentele mobile, smartphone-urile au ramas constante, la o cota de 11% din piata.

“Desi vanzarile globale realizate in prima jumatate din 2008 au crescut cu 22%, pana la 64 de milioane de unitati vandute catre utilizatori, comparativ cu prima parte a anului precedent, gadgeturile mobile au crescut la un nivel mai lent pana in acest moment al anului”, declara Roberta Cozza, analist principal al Gartner.

Mediul economic curent continua sa se transpuna intr-o maniera negativa pe piata, astfel incat ajunge sa influenteze si sa limiteze, la randul sau, cheltuielile consumatorilor, a adaugat aceasta.

“Smartphone-urile vor obtine o disponibilitate mai larga pe piata datorita lansarii noului iPhone 3G, care va atrage in cel de-al treilea trimestru al anului vanzari semnificative la scara globala”, a mentionat Cozza.

La nivel regional, America de Nord a inregistrat cele mai multe solicitari in materie de telefoane mobile inteligente si a fost piata care s-a dezvoltat cel mai rapid de la an la an, dobandind, in acest al doilea trimestru din 2008, o crestere de 78,7%. De asemenea, in aceasta parte a lumii s-au vandut aproximativ 25% din smartphone-urile achizitionate de utilizatorii din intreaga lume.

Europa, Orientul Mijlociu si Africa au expus o crestere anuala de 21%, in parte datorita vanzarilor inregistrate in partea de vest a continentului european, unde vanzarile la gadgeturile mobile au crescut cu 29,3 procente.

In mod surprinzator, pietele din zona Asia-Pacific si Japonia au cunoscut cele mai drastice scaderi din industria de telefoane mobile inteligente, coborand cu 4,8% in vanzari si, respectiv, 24%.

Nokia detine in continuare prima pozitie in topul celor mai bine vandute smartphone-uri, cu o cota de piata de 47,5% pentru cel de-al doilea trimestru al anului, insa cresterea procentuala anuala a scazut, ajungand aproape la jumatate din nivelul mediu al pietei de profil. Acest lucru se datoreaza, in special, competitiei cu care trebuie sa se confrunte cei de la Nokia, dar si impactului puternic pe care il are rivalitatea dintre producatori asupra performantelor companiei.

Citeste si:

“Pentru a ramane pe aceasta piata competitiva, Nokia va trebui sa introduca mai multe optiuni de design pentru modelele din seriaN si sa continue sa inoveze. Lansarea smartphone-ului cu ecran touch-screen promisa pentru cea de-a doua jumatate a anului va testa capacitatea companiei de inovare si unicitate”, a spus analistul Gartner.

Research In Motion (RIM), producatorul gadgetului mobil Blackberry, a afisat, si de aceasta data, rezultate exceptionale, clasandu-se pe locul doi. Vanzarile RIM au crescut cu 126% de la an la an, iar cota de piata a companiei aproape ca s-a dublat, fata de aceeasi perioada din 2007.

Producatorul telefonului mobil Blackberry a continuat sa se pozitioneze bine in fata consumatorilor, ajungand sa vanda pana la 5,6 milioane de terminale inteligente in toata lumea, comparativ cu 2,5 milioane de unitati, cat a vandut in acelasi interval al anului trecut.
RIM se asteapta ca in a doua jumatate a anului in curs sa vanda mai mult datorita faptului ca vor lansa telefoane bazate pe o noua tehnologie, care sa tina pasul cu concurenta.

HTC a castigat cea de-a treia pozitie in lista producatorilor de telefoane “inteligente” cu cele mai mari vanzari. In primul trimestru din an, compania se situa pe cel de-al saptelea loc, iar vanzarile sale s-au dublat de la an la an. In schimb, cota HTC la nivel global a fost stabila (de 4%), iar vanzarile puternice din al doilea trimestru din 2008 la linia de produse Touch au urcat compania pe podium.

In cel de-al doilea trimestru din an, cota pe piata globala detinuta de Apple a coborat aproape 3 procente, din cauza faptului ca producatorii iPhone-ului au trebuit sa faca loc noului produs 3G si sa-l scoata pe cel vechi de pe piata.

Analistii Gartner estimeaza ca in a doua parte a lui 2008 producatorii iPhone isi vor creste vanzarile in mod considerabil, ceea ce va duce la o rasturnare de situatie si, implicit, la o repunere a companiei Apple in topul primilor furnizori de telefoane mobile inteligente din lume.

Vanzarile la dispozitivele Windows Mobile au crescut la o rata anuala de 20,6%, iar cota de piata nu a cunoscut fluctuatii, ramanand, si in al doilea trimestru din an, la 12%. Cele mai puternice zone care au adus companiei Microsoft cele mai multe vanzari au fost America de Nord si Europa de Vest. Vanzarile din aceste regiuni au reprezentat 74% din vanzarile globale obtinute de gigantul Microsoft cu Windows Mobile.