Cresterea preturilor la energie si alimente si-ar putea arata fata intunecata in spatiul retail-ului, prin reducerea de cheltuieli ale consumatorilor, arata un raport recent al companiei de cercetare ChangeWave. Este inca o data momentul pentru reducerile retail-erilor, care vor apuca o cota de piata mai mare, anunta firma de cercetare a pietei.
Cheltuielile facute de consumatorii de electronice vor fi slabe pana la sfarsitul anului, potrivit estimarilor. Insa pentru Apple acest sfarsit de an nu va fi atat de sumbru, deoarece se asteapta ca unele produse sa aiba vanzari record, scrie presa internationala.

Rezultatele din august au sugerat o scadere a economiei cu efect asupra cheltuielilor totale a consumatorilor, cu toate ca increderea consumatorilor s-a imbunatatit usor. Compania de cercetare a chestionat 4.416 de consumatori in august, intrebandu-i ce fel de electronice planuiesc sa achizitioneze in urmatoarele 90 de zile. ChangeWave a descoperit ca mentalitatea de cumparare s-a schimbat, cel putin in produsele electronice de consum si pentru divertisment casnic: retaileri precum Wal-Mart si Costco au probabil cotele de piata cele mai mari provenite din lanturile de magazine de electronice cum ar fi Best Buy sau Circuit City, care aparent au preturi bune pentru consumatorii obisnuiti.

Se asteapta ca Best Buy sa ramana retailer-ul de top, 40% dintre respondenti spunand ca planuiesc sa-si cumpere electronicele prin intermediul acestuia in urmatoarele 90 de zile, urmata de Costco (26%), Wal Mart (17%) si Sam's Club (10%). Comparativ cu anul trecut, Best Buy a coborat cu 3 procente, in timp ce Wal-Mart, Costco, Amazon si Sam's Club au urcat cu 6, 5, 5 si respectiv 3 procente.

Cand au fost intrebati de achizitionarea de electronice in urmatoarele 90 de zile, 15% dintre respondenti au declarat ca vor cheltui mai multi bani, in timp ce 34% planuiesc sa cheltuiasca mai putin. In august 2007, aproape un sfert (24%) au declarat ca vor vrea sa cheltuiasca mai mult, iar 30% opteaza sa cheltuiasca mai putin.

Vanzarile de computere ar putea trece printr-o perioada dificila, deoarece doar 8% planuiesc sa cumpere un laptop in urmatoarele 90 de zile, in timp ce doar 5% vor cumpara un desktop in aceasta perioada, ambele scazand cu cate doua procente din perioada august 2007. Singurii care se bucura de acest sondaj sunt cei de la Apple, vanzarile Mac vor stabili un record al tuturor timpurilor in urmatoarele 90 de zile, cu 34% dintre respondenti spunand ca planuiesc sa achizitioneze un laptop Mac, cu 6% mai multi decat perioada similara a aceluiasi an. Desktop-urile Mac sunt, de asemenea, pe val: 30% dintre respondenti au declarat ca planuiesc sa cumpere un desktop Apple, cu 3% mai mult fata de luna trecuta si cu 7% fata de luna august a lui 2007.

Magazinul online Apple este, de asemenea, pe o crestere puternica, 8% dintre respondenti planuind sa cheltuiasca mai multi bani cumparand de pe site-ul Apple.com, in timp ce doar 4% dintre acestia au spus ca vor cheltui mai putini bani. ChangeWave considera ca aceste cifre fac din magazinul online al Apple un lider desavarsit pe piata magazinele online mentionate de respondenti. Cercetarea arata, de asemenea, si efectele pe care le-au avut produsele iPhone si iPod asupra vanzarilor Mac. Cand au fost intrebati daca este mai mult sau mai putin probabil sa cumpere un Mac in viitor datorita produsului iPhone 3G, 17% dintre acestia au declarat ca este probabil, in timp ce doar 1% au raspuns ca este mai putin probabil.

Potrivit aceluiasi sondaj, celelalte companii producatoare de PC-uri se vor confrunta cu o scaderea a interesului cumparatorilor. 28% dintre respondenti au declarat ca planuiesc sa cumpere un desktop sau un notebook Dell (mai putini fata de 32% la laptop-uri si mai multi fata de 25% pentru desktop-uri). Numerele pentru sistemele HP sunt de 20% pentru laptop-uri, mai putin cu patru procente, si 17% pentru desktop-uri, mai putine cu trei procente.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri