Parteneriatul realizat intre cele doua companii este unul strategic, care urmareste sa consolideze pozitia pe piata romaneasca propusa de cele doua branduri.

“Aceasta colaborare subliniaza intentia Altex Romania de a incheia parteneriate strategice pentru a oferi clientilor o gama de produse perfect adaptata cerintelor pe care le au acestia”, a declarat Dan Ostahie, CEO Altex Romania.

In plus, seful Altex a mentionat ca se incearca semnarea de parteneriate cu toti furnizorii, in afara unor mici exceptii.

In ceea ce priveste segmentul notebook-urilor, Altex Romania vrea sa vanda in acest an 60.000 de laptopuri (de trei ori mai mult decat in anul precedent), volum prin care compania isi va atinge targetul de a detine o cota de 25% din piata.

Din acest numar, reprezentantii companiei afirma ca 10.000 de unitati vor apartine marcii Fujitsu. Pe piata de notebook-uri din Romania, in segmentul consumer, Fujitsu este unul din primii trei jucatori, inregistrand o cota de piata de 16,6%, la sfarsitul lui 2007, conform datelor furnizate de IDC.

Pana la sfarsitul anului in curs, Fujitsu isi propune sa depaseasca pragul de 20%, iar Ostahie vrea sa-si dubleze si el, in 2009, cantitatea de laptopuri vanduta.

Piata romaneasca de notebook-uri

Citeste si:

Piata de produse IT din Romania este marcata, in prezent, de migrarea preferintelor consumatorilor catre notebook-uri in detrimentul PC-urilor clasice.

Daca in 2007 vanzarile de notebook-uri reprezentau un sfert din vanzarile de desktopuri, din punct de vedere cantitativ, in 2008 se estimeaza ca vanzarile de laptopuri vor fi egale cu cele de PC-uri. Valoric, vanzarile de laptopuri vor fi egale cu cele de desktopuri, ba chiar acestea din urma vor fi depasite cu cateva procente de primele tipuri de produse.

In acest an este prevazut ca vanzarile de notebook-uri sa creasca cu 200% mai mult fata de cele inregistrate anul precedent, iar vanzarile de calculatoare traditionale vor suferi o reducere in vanzari de 10 – 12%, comparativ cu 2007.

Totodata, preturile laptopurilor au scazut cu aproximativ 30% in acest an fata de 2007. Acestea vor ramane, insa constante pana la sfarsitul anului, exceptand promotiile la diverse produse care vor aparea cu ocazia sarbatorilor de iarna.

Anul viitor, reducerile vor viza in principal segmentele de produse medium si high.

Altex Romania este unul din jucatorii principali de pe piata de retail de produse electrocasnice, electronice si IT din Romania si a inregistrat in primul semestru o cifra de afaceri de 170 milioane euro, in crestere cu 47% fata de perioada similara a anului trecut.

Fujitsu Siemens Computers Romania a incheiat anul fiscal 2007 - 2008 cu o cifra de afaceri de 63,9 milioane euro, reprezentand o crestere de aproximativ 30% fata de anul fiscal anterior. Pentru 2008, compania vizeaza o cifra de afaceri de 75 milioane euro.