Anul trecut compania a inregistrat afaceri de 21 de milioane de euro, iar la inceputul lui 2008 producatorul estima o crestere de peste 30% pana la un nivel de 28 de milioane de euro.

„Daca in primul trimestru cresterea pietei a fost relativ slab afectata de efectele crizei internationale, estimam ca in a doua jumatate a anului aceste efecte se vor simti mai pregnant, afectand ritmul de dezvoltare a pietei si implicit performantele principalilor jucatori. In acest context, eforturile Benq in Romania se indreapta spre mentinerea unei cifre de afaceri la nivel de an similare cu cea din 2007”, a declarat, pentru Wall-Street, Mike Borze (foto), CEE Managing Director BenQ Austria

Potrivit acestuia, ultimele doua trimestre reprezinta intre 50 si 60% din totalul cifrei de afaceri dintr-un an.

Pe segmentul proiectoarelor, compania a comercializat in primele noua luni ale acestui an 6.700 de unitati in crestere cu 6% fata de perioada similara a anului trecut. In trimestrul doi compania a inregistrat o cota de 28% in scadere fata de primele trei luni ale acestui an.

„Piata de proiectoare din Romania a avut o evolutie buna in primul trimestru al anului , perioada in care BenQ a fost de altfel si lider detasat al acestui segment cu 47% din piata. Trimestrul urmator a inregistrat o scadere a cotei de piata BenQ, care a ajuns la 28%”, a mai declarat Mike Borze.

Potrivit oficialului BenQ, in trimestrele doi si trei au fost raportate cifre in scadere, dupa ce in prealabil toti marii producatori si-au revizuit in minus estimarile pentru sfarsitul anului, sub efectul crizei financiare mondiale si a scaderii disponibilitatii utilizatorilor de a investi in produse electronice.

Citeste si:

Jumatate din cifra de afaceri a BenQ Romania este reprezentata de vanzarile de monitoare LCD.

„Majoritatea veniturilor companiei provine din produse ce se bazeaza pe tehnologia LCD. In Romania, monitoarele LCD reprezinta aproximativ 50% din cifra de afaceri a companiei, fiind urmate de proiectoare, cu 15% din cifra da afaceri, notebook-uri cu aproximativ 20%, camere foto cu 11%, restul de 4% fiind reprezentat de dispozitive periferice si de stocare”, ne-a mai declarat Mike Borze.

Pe segmentul camerelor digitale compania estima la sfarsitul primului trimestru ca va comercializa in 2008 aproximativ 50.000 de unitati.Pentru primele noua luni vanzarile pe acest segment au fost in crestere.

„Segmentul camerelor compacte a inregistrat o crestere, chiar daca aceasta nu a fost cea asteptata de la piata. Estimam ca pana la sfarsitul anului piata va ajunge la un numar de 300.000 unitati vandute si o valoare totala de 75 milioane de lei”, a mai spus oficialul Benq.

Principalii competitori ai Benq sunt Toshiba, Acer, Sony Epson, LG si Samsung pe diferite categorii de produse.