Comisia Europeana a prezentat o propunere de directiva care contine reglementari la nivelul Uniunii Europene menite sa intareasca drepturile pe care le au consumatorii care isi fac cumparaturile pe Internet si sa creasca increderea acestora in serviciile online, dar si sa inlesneasca serviciile de cumparare online.
Noua propunere le va garanta consumatorilor, de cate ori acestia isi fac cumparaturile in UE, o informare clara cu privire la preturi si la taxele suplimentare, potrivit presei internationale.

In momentul de fata, aproximativ o treime din consumatorii din Uniunea Europeana, sau 150 milioane de persoane, isi fac deja cumparaturile pe Internet. Insa doar 30 de milioane dintre acestia cumpara si din afara granitelor UE, drept pentru care noile reguli impuse de CE vor incuraja cumparatorii online sa achizitioneze produse si din afara spatiului european.

Potrivit Comisiei Europene, propunerea de directiva are drept scop consolidarea protectiei consumatorilor impotriva livrarii cu intarziere si a neefectuarii livrarii si le va acorda acestora drepturi solide la scara comunitara, in ceea ce priveste perioadele de gandire, returnarile, rambursarile, reparatiile si garantiile, precum si clauzele contractuale abuzive.

Directiva propusa privind drepturile consumatorilor vizeaza comertul electronic in cadrul unor importante revizuiri si ameliorari ale drepturilor existente ale consumatorilor din UE in materie de comert on-line si de comert cu amanuntul.

Obiectivul directivei este cresterea increderii consumatorilor si, in acelasi timp, simplificarea formalitatilor administrative care ingradesc intreprinderile in interiorul granitelor nationale, privand astfel consumatorii de o alegere mai vasta si de oferte competitive.

Conform noilor reguli impuse de CE, comerciantul trebuie sa livreze bunul catre consumator intr-un termen maxim de 30 de zile calendaristice de la incheierea contractului. Comerciantul suporta riscul si costul deteriorarii sau pierderii bunului pana in momentul in care consumatorul primeste bunul. In cazul livrarii cu intarziere sau al neefectuarii livrarii, consumatorul poate pretinde o rambursare (acesta este un drept nou pentru majoritatea statelor membre) in cel mai scurt timp si cel tarziu in sapte zile de la data livrarii.

Aceste dispozitii constituie un raspuns la un numar mare de plangeri din partea consumatorilor, in special in situatii de vanzare sub presiune in care protectia acordata era insuficienta sau inexistenta.

Intrarea in vigoare a directivei privind drepturile consumatorilor necesita aprobarea prealabila din partea Parlamentului European si a guvernelor statelor membre reunite in cadrul Consiliului de Ministri.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri