In opinia sa, criza afecteaza orice domeniu de activitate, insa Diverta este la capatul "fericit" al segmentelor care sunt influentate in mod negativ de situatia financiara precara de pe plan mondial. "Criza a afectat domeniul imobiliar, apoi s-a extins si a avut impact in sectorul auto, numarul vanzarilor de masini scazand drastic, insa cartea ramane salvata din acest punct de vedere", considera Radu.

Octavian Radu isi explica aceasta tendinta prin faptul ca oamenii se indreapta in aceasta perioada spre lucruri care nu ii costa atat de mult. “Pe timp de criza, acestia cumpara mai multe DVD-uri, preferand sa stea in casa si sa se uite la filme. Daca nu mai cumpara masini, este mult mai probabil sa achizitioneze o carte”, considera seful RTC.

Totusi, in cazul in care Romania va fi lovita de recesiune, Octavian Radu vede o posibila scadere de 10% pentru afacerile sale pe parcursul anului urmator.

El spune ca a anticipat criza economica, insa adauga ca nu a stiut exact cum se va manifesta aceasta si pe plan local. Efectele producerii crizei sunt date de niste dezechilibre profunde, care constau in faptul ca “americanii consuma, chinezii produc”, dupa cum spune el.

In privinta faptului ca tarile vecine Romaniei sunt lovite mai puternic de criza decat tara noastra, acesta explica situatia printr-o comparatie. “Desigur ca automobilele sunt lovite mai repede decat cartile. Ungaria sigur ca era mult mai vulnerabila, deficitul de cont la ei era intotdeauna dublu, triplu fata de al nostru, sigur ca si gradul cu care este afectata cea dintai este mai mare”.

Totusi, seful RTC declara ca va continua sa investeasca, in ciuda crizei economice, adaugand ca mai multe detalii despre noi investitii va furniza in noiembrie.

Dol. ro, platforma online a lantului de magazine DivertaDol.ro va comercializa in acest an produse in valoare de 600.000 euro, suma ce reprezinta 1% din vanzarile totale ale lantului. Totodata, magazinul online isi propune sa ajunga un Amazon al romanilor si sa contribuie, in 2009, cu un procent de pana la 10% la vanzarile Diverta, potrivit lui Octavian Radu.

Citeste si:

Magazinul online se relanseaza sub sloganul “Cumparaturi de ultima generatie”, in urma unei investitii de 250.000 euro. Dol.ro este singurul magazin Web 2.0 din Romania in varianta completa IBM WebSphere Commerce, care pune la dispozitia consumatorului peste 34.000 de produse din 8 game diferite (carte, IT, electronice, filme, muzica, jocuri, jucarii, papetarie) active la momentul lansarii si servicii orientate catre client.

Produsele magazinului virtual sunt disponibile atat din stoc, cat si la comanda. Termenele de livrare sunt cuprinse intre 24 si 72 de ore, iar clientii pot primi consultanta de specialitate oferita de catre companie prin intermediul unui call center.

Prin aceasta platforma, nivelul de interactivitate cu utilizatorii creste considerabil. Noi optiuni vor fi dezvoltate pe parcursul urmatoarelor luni, astfel incat utilizatorii sa poata comenta, stabili ratinguri, urmari noutatile prin rss, dezbate pe forum sau pe blog. Momentan, magazinul virtual functioneaza in format beta.

In urmatorii doi ani, Octavian Radu estimeaza ca Dol.ro va reprezenta 20% din afacerile Diverta.

Pe langa platforma Dol.ro, in 2009, Diverta va lansa un site dedicat in special romanilor din strainatate, numit RomShop.ro, care se va concentra doar pe produse tipic romanesti, pe care consumatorii nu le pot gasi in afara tarii. In prezent, RomShop.ro redirectioneaza utilizatorii catre Dol.ro.

Diverta a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 46,5 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent.