Tim Cranton, expert in siguranta de Internet la Microsoft, a declarat ca au aparut deja primele semne care indica incercarea hackerilor de a se imbogati in timpul crizei economice.

“Este o problema in special acum in timpul crizei financiare. Sunt din ce in ce mai multi oameni care probabil se afla intr-o situatie disperata sau vulnerabila”, a declarat specialistul, citat de presa internationala.

El a observat o crestere si diversificare a tipurilor de escrocherii la unele refinantari de credite ipotecare, anticipand ca acestea vor deveni mult mai sofisticate.

“La uraganul Katrina si la tsunami-ul din 2004 si alte dezastre, numarul escrocheriilor online a crescut semnificativ inca din prima saptamana”, spune reprezentantul Microsoft.

Cititi si BitDefender: Virusii si pierderea datelor, principalele temeri in securitatea informatica


Escrocii pot trimite email-uri de tip spam catre clienti
pentru a le cere sa plateasca o taxa care sa raspunda la colapsul bancilor sau institutiilor financiare, a adaugat acesta.

BitDefender: Virusii si pierderea datelor, principalele temeri in securitatea informatica

BitDefender: Virusii si pierderea datelor, principalele temeri in...

“Ei vor pretinde ca sunt asociati cu refinantarea, iar prin aceasta depunere consumatorii vor putea obtine o tranzactie mai buna pentru ipoteca pe care o detin si tot ceea ce trebuie sa faca este sa plateasca aceasta taxa”.

Hotii online au folosit mult timp promisiuni de obtinere usoara a banilor pentru a incerca sa delapideze victime.

Escrocheriile obisnuite includ cererea de a muta bani inafara tarilor dezvoltate,
iar oamenii au oferit o parte din avere daca au platit o taxa ceruta.

Citeste si:

Spamer-ii mai pot pretinde ca utilizatorii au castigat la loterie intr-o tara straina si vor primi un premiu foarte mare o data ce vor plati taxa de administrare.

Un sondaj Microsoft a aratat ca este posibil ca mai mult de un sfert dintre utilizatorii de computere sa fi cazut victima unei escrocherii online, care ulterior i-a costat bani.

Jumatate dintre respondenti declara ca hotiile virtuale ii fac sa fie mai prudenti la cumparaturile online, in timp ce mai mult de o treime au raspuns ca ii determina sa fie mult mai ezitanti cand folosesc Internetul.

Cu toate acestea, chestionarul sugereaza ca sansele reale de a deveni o victima sunt mult mai mici decat riscul observat.

Din 5.000 de oameni chestionati din Europa, doar 113 au pierdut bani din cauza fraudelor pe Internet in ultimul an. Microsoft a anuntat ca a format o coalitie cu Yahoo, Western Union si Banca Africana pentru Dezvoltare pentru a ajuta la raspandirea de mesaje informative despre email-urile false.

“Ceea ce vrem sa facem este sa crestem constiinta ca oamenii trebuie sa fie mai confidenti cand folosesc Internetul. Nu vrem sa vedem o reducere de folosire a e-commerce-ului”, a conchis Cranton.