“Desi intial estimasem ca piata romaneasca de produse electronice, electrocasnice si IT&C va creste anul acesta cu 10-15% pana la o valoare de 1,2-1 ,3 miliarde de euro, situatia din ultima parte a acestui an ne contrazice, iar piata se va mentine la nivelul anului trecut. Pentru anul viitor, estimam o scadere de cel mult 20% pentru prima jumatate a anului si o redresare puternica in cea de-a doua jumatate astfel incat nivelul se va mentine la fel ca in perioada 2007-2008”, a declarat Dragos Simion (foto), presedintele Flamingo International.

Criza financiara revizuieste cu 5% previziunile Flamingo International pentru acest an de la 210 milioane de euro la 200 de milioane euro.

“Cifrele preconizate pentru sfarsitul lui 2008 au fost ajustate in scadere cu aproximativ 5%, desi piata ramane foarte volatila si prin urmare valoarea vanzarilor din decembrie foarte dificil de estimat. Prin urmare, Grupul Flamingo International asteapta pentru anul 2008 vanzari de aproximativ 200 mil. euro”, au declarat reprezentantii Flamingo.

Compania a raportat pentru primele noua luni venituri totale de 143 de milioane de euro, in crestere cu 56% fata de perioada similara a anului trecut.

Distributia a inregistrat o crestere de 120% fata de perioada similara a anului trecut, iar divizia de retail a crescut cu 32%.

Profitul operational s-a situat in primele 9 luni ale acestui an la 0,5 milioane de euro, iar pentru sfarsitul acestui an compania spera sa obtina rezultate pozitive.

„In ciuda rezultatelor promitatoare, privim performanta actuala a grupului Flamingo International in timpul crizei financiare internationale cu o deosebita grija. Din aceasta cauza am implementat masuri foarte stricte de control financiar in toate ariile pe care activitatea noastra le acopera. Piata este instabila la momentul actual din cauza crizei financiare, dar si a reglementarilor referitoare la creditare impuse de Banca Nationala a Romaniei, aceste elemente afectandu-ne vanzarile”, a declarat Jiri Rizek, CEO al Flamingo International.

Flamingo International si-a revizuit estimarile referitoare la suprafata comerciala pe care o va deschide anul acesta.

Citeste si:

Numarul de magazine estimate pentru acest an se ridica la 129, dar din cauza proiectelor imobiliare numarul magazinelor Flanco, Flanco World si Flamingo International se va ridica la sfarsitul acestui an la 119 unitati.

Pana la finalul lunii septembrie 2008, reteaua Flanco World numara 22 unitati, comparativ cu 18 unitati operate la finalul anului 2007, si intentioneaza ca pana la finalul anului acesta sa mai deschida 7 magazine Flanco World la nivel national si sa eficientizeze activitatea de distributie.

La finalul celui de-al treilea trimestru, suprafata totala neta de vanzari a grupului Flamingo International era de 54.000 mp, iar dupa deschiderea noilor unitati din trimestrul 4 aceasta va atinge, la finalul anului, la 60.000 mp, in locul celor 70.000 mp anuntati initial.

“ La ora actuala, evaluam activitatile noastre din 2009, care vor avea impact in special asupra deschiderii de noi magazine. Aceste lucruri nu trebuie interpretate ca o schimbare, ci doar ca o amanare de 1-2 ani”, mai spus Jiri Rizek.

Flamingo International estimeaza un ritm constant de crestere a vanzarilor pe platforma online care va genera anul viitor peste 5% din totalul vanzarilor companiei si pana la 10% in 2010.

Aceste estimari se bazeaza pe rezultatele actuale obtinute de eflamingo.ro care arata ca vanzarile online se dezvolta foarte rapid si ca vor atinge mai mult de 1% din cifra de afaceri anuala prognozata.

Oficialii Flamingo se asteapta la o crestere a vanzarilor online in perioada Sarbatorilor de iarna, intrucat platforma este usor de utilizat si asigura livrarea rapida si gratuita a produselor comandate.

Principalii competitori ai Flamingo International sunt Altex si Domo.