Altex, cel mai mare mai mare retailer de produse electronice, electrocasnice si IT&C, se asteapta ca anul viitor sa fie unul dintre cei mai dificili din istoria companiei mai ales ca efectele crizei se fac simtite din ce in ce mai mult si in viata firmei fondate de Dan Ostahie.
"Efectele crizei incep sa fie din ce in ce mai reale. Aceasta criza este peste noi si se reflecta in toate domeniile. Daca inital am crezut ca e indusa, acum criza este cat se poate de reala. In final dupa ce va trece vom avea o economie si companii sanatoase. Anul viitor va fi unul greu asa cum nu am mai avut de multa vreme in Romania”, a declarat, pentru Wall-Street, Adrian Urda , vicepresedintele Altex.

El crede ca restructurarea si reorganizarea resurselor umane sunt foarte importante in mentinerea unui business in situatii de criza.

„In contextul crizei , ne uitam la toate costurile cu mare atentie. Sunt doua directii importante, cea de restructurare, reorganizare a resursei umane si cea de management al stocurilor. Din punct de vedere al managementului stocurilor trebuie lucrat cu foarte mare atentie. Am avut in semestrul intai un rezultat foarte bun, in semestrul 2, respectiv ultimele trei luni ale acestui an, cresterea va fi mai lenta fata de perioada similara a anului trecut”, a mai spus reprezentantul Altex.

Potrivit acestuia o astfel de criza poate naste anumite tranzactii speculative pot fi si profitabile pentru ca in astfel de situatii poti cumpara ieftin dar ieftin nu inseamna si bun.

„In spate pot ascunde multe minusuri de business si atunci este mult mai prudent sa mergi in directia aceasta. E bine sa consolidezi ceea ce ai pentru ca orice pas iti poate afecta business-ul tau”, a mai spus Urda.

Potrivit estimarilor Altex, vanzarile de electrocasnice ar putea ajunge pana la finalul anului la 1,2 miliarde de euro in crestere cu maxim 10% fata de anul trecut insa in primul semestru al anului viitor vanzarile ar putea cunosate o scadere semnificativa.

„Piata de electronice, electrocasnice si produse IT&C aceasta va avea totusi o crestere usoara si ar putea ajunge la 1,2 miliarde de euro , iar noi vom inregistra un avans peste media pietei. Comparativ cu anul acesta vom asista cu siguranta la o scadere clara a vanzarilor pentru primul trimestru al anului viitor. Tot anul va fi dificil dar in primul semestru va fi cea mai grea perioada. Consumul redus va determina si strategia noastra in ceea ce priveste stocurile”, a mai declarat reprezentantul Altex.

In ceea ce priveste vanzarile din perioada Craciunului, Adrian Urda se asteapta sa fie cel putin la nivelul celor de anul trecut.

Altex detine in acest moment o suprafata comerciala de 105.000 de metri patrati, iar focusul companiei ramane in continuare pe magazinele mari.

„Anul acesta am inchis vreo 20 de magazine mici, dar am venit cu suprafete mari. In ceea ce priveste suprafata , am inchis 3-4.000 de metri patrati dar am deschis 25.000, iar in acest moment suprafata noastra comerciala se ridica la 105.000 de metri patrati”.

In ceea ce priveste cifra de afaceri pentru acest an, compania tinteste 360 de milioane de euro in scadere de 15% fata de previziunile de la inceputul anului ce vizau obtinerea unui cifre de afaceri de 400 de milioane de euro pentru 2008.

In primele noua luni din 2008, afacerile companiei au atins 248 de milioane de euro, in crestere cu 38% fata de perioada similara a anului trecut.

Principalii competitori ai Altex sunt Flamingo International, prin retele Flanco si Flamingo Computers, si Domo.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri