“Ne asteptam ca vanzarile din 2009 sa arate o crestere de o singura cifra”, fata de cotele din 2008, a declarat analistul Gartner, Carolina Milanesi. Conditiile actuale de pe piata vor ramane o confruntare cel putin pentru prima jumatate a anului viitor, a declarat aceasta, citata de Wall Street Journal.

Cresterea din regiunea Asia-Pacific, care include forte economice precum China si India, este de asteptat sa se diminueze in trimestrul al patrulea al acestui an dupa ce declinul economic a influentat cheltuielile consumatorilor, a declarat firma de cercetare.

In trimestrul al treilea din 2008, aproape 309 milioane de telefoane mobile au fost vandute in intreaga lume, a anuntat Gartner, insemnand o crestere de 6% fata de anul precedent, dar o scadere considerabila fata de cresterea de la an la an de 16%, care a fost inregistrata in 2007. Vanzarile pentru inlocuirea a telefonului mobil au scazut dramatic, in timp ce utilizatorii de telefoane mobile aflati la prima cumparare au ramas activi, a anuntat Gartner.

Vanzarile in Japonia au scazut cu 28%, la 9,4 milioane de telefoane mobile, dupa ce consumatorii au aratat un interes scazut pentru actualizarea telefoanelor lor.

Piata din America de Nord a crescut cu 4,5% fata de anul trecut, la 47 milioane de telefoane, iar cresterea vanzarilor a fost influentata de smartphone-uri.

Vanzarile din Europa de Vest au cazut cu 7,8%, la 43,5 milioane de telefoane, fata de 47,2 milioane vandute anul trecut. Ciclul foarte lung de inlocuire a afectat piata si va continua sa o afecteze si in trimestrul al patrulea, mai anunta Gartner.

Citeste si:

Pietele din Europa de Est au fost afectate de declinul economic in al treilea trimestru, desi piete emergente din Africa continua sa arate o crestere sanatoasa.

Producatorul finlandez de telefoane Nokia isi pastreaza pozitia de lider, vanzand 118 milioane de telefoane si o cota de piata de 38,2%. Totusi, gigantul din telefonia mobila a resimtit un declin in vanzarile de inlocuire din pietele mature si, de asemenea, a fost afectata de vanzarile slabe din pietele emergente.

Producatorul sud-coreean de telefoane mobile, Samsung Electronics, si-a mentinut pozitia a doua, vanzand 52,9 milioane de telefoane mobile pentru o cota de piata in trimestrul al treilea de 17,1%.

Sony Ericsson, companie mixta formata de Sony si Ericsson, a vandut 24,8 milioane de telefoane pentru o cota de piata de 8,1%. Compania continua sa sufere din cauza scaderilor din pietele dezvoltate si din cauza declinului din Europa, in timp ce Motorola a vandut 24,6 milioane de telefoane mobile, estimeaza Gartner, ducand la caderea cotei de piata a acesteia in trimestrul al treilea la 8% fata de 13%, cat era cu un an inainte.

In trimestrul al treilea, LG Electronics a inregistrat o cota de piata de 7,8%, si si-a intarit pozitia fata de anul trecut, cand avea 7%. Milanesi declara ca firma are o pozitie buna pentru trimestrul al patrulea dupa ce preturile companiei sunt potrivite pentru climatul economic.