“Pentru 2009, vizam atingerea unui numar de 70.000 de unitati, in crestere cu 40%, daca este vorba de volum, si 10%, daca vorbim de afaceri, fata de anul anterior. Anul viitor va fi sub semnul crizei financiare, iar piata isi va incetini cresterea din cauza sectorului auto, care a inregistrat un regres semnificativ. Initial, pentru 2009 vizam o crestere de 200%, dar acest lucru este practic imposibil in contextual economic actual”, a adaugat Laura Samson, country manager Mio Technology Romania.

Desi la inceputul acestui an reprezentantii Mio estimau o triplare a pietei romanesti de dispozitive GPS pana la 180.000 de unitati, acum se mai poate vorbi de o crestere de maxim 50%.

Conform estimarilor Mio, in Romania se vor vinde in 2008 aproximativ 100.000 de unitati GPS, piata inregistrand un ritm de crestere mult mai mic decat cel anticipat, in momentul de fata, rata de penetrare a echipamentelor GPS fiind de circa 3% fata de peste 50%, in tari din Europa de Vest.

„Ne asteptam sa incheiem acest an cu o cota de piata de aproximativ 50% si 50.000 de unitati GPS vandute pe piata din Romania, in crestere cu 38% comparativ cu anul anterior. Desi planurile noastre initiale au fost afectate de criza financiara, piata de echipamente GPS din Romania inregistrand un nivel de crestere mult mai mic decat cel prognozat la inceputul acestui an, Mio se situeaza pe locul intai in vanzarile locale, pozitionare pe care o dorim si anul urmator”, a declarat Laura Samson, country manager Mio Technology Romania.

Din cele 50.000 de unitati prognozate pentru acest an, dispozitivele smartphone si PDA vor detine o pondere de 16%, iar anul viitor compania se pregateste sa lanseze pe piata din Romania un dispozitiv GPS+ (ce ar putea avea si functie de televizor) si un netbook ( calculator de dimensiuni reduse).

Citeste si:

In 2007, pretul mediu al unui dispozitiv GPS s-a situat la 350 de euro, iar anul acesta preturile au cunoscut o scadere semnificativa pana la 200 de euro, iar reprezentantii Mio estimeaza ca acesta va stagna, iar 2009 nu va mai aduce o noua ieftinire.

In acest context, anul acesta Mio Technology ar putea inregistra pe piata romaneasca afaceri de 10 milioane de euro, iar pentru 2009 veniturile companiei ar creste cu 40%, pana la o valoare de 14 milioane de euro.

Potrivit country managerului Mio, oamenii se vor indrepta anul viitor spre produsele de volum cu preturi scazute in detrimentul segmentului high end.
Vanzarile prin dealerii auto au in acest moment o pondere de 10%, dar anul viitor aceasta ar putea creste datorita comerciantilor de autoturisme care ar putea oferi dispozitive GPS pentru a atrage clientii.

Principalii competitori ai Mio pe piata din Romania sunt Garmin, TomTom si Evolio.