“Din ceea ce vedem acum, am putea lua in calcul o scadere de pana la 30% a vanzarilor in perioada ianuarie- martie ale lui 2009 fata de perioada similara a acestui an, pe fondul reducerii apetitului romanilor pentru produse electronice cauzate de criza financiara. Oamenii isi vor redirectiona bani catre alte sectoare decat cel al bunurilor de folosiinta indelungata cum ar fi masinile, produsele electronice si mobila. Aceasta scadere va fi compensate de vanzarile din a doua parte a anului”, a declarat Adrian Urda (foto), vicepresedintele Altex.

In prma parte a anului, compania a inregistrat cresteri semnificative de pana la 40% , iar oficialul Altex este totusi ca efectele crizei vor fi contracarate de extindere retelei.

Luna decembrie a acestui an va detine o pondere de 16-17% din totalul vanzarilor anuale fata de 20% cat era in anii trecuti.

Potrivit lui Adrian Urda, cele mai afectate produse vor fi cele din gamele high end, ale caror vanzari vor scadea considerabil din cauza faptului ca romanii se vor orienta mai mult catre produsele de care vor avea nevoie urgent tinand cont foarte mult de pret si nu de brand.

Altex estimeaza ca vanzarile de electrocasnice ar putea ajunge pana la finalul anului la 1,2 miliarde de euro, in crestere cu maxim 10% fata de anul trecut, insa in primul semestru al anului viitor vanzarile ar putea cunoaste o scadere semnificativa.

„Piata de electronice, electrocasnice si produse IT&C va avea totusi o crestere usoara si ar putea ajunge la 1,2 miliarde de euro, iar noi vom inregistra un avans peste media pietei. Comparativ cu anul acesta vom asista, cu siguranta, la o scadere clara a vanzarilor pentru primul trimestru al anului viitor. Tot anul va fi dificil dar in primul semestru va fi cea mai grea perioada. Consumul redus va determina si strategia noastra in ceea ce priveste stocurile”, a mai declarat reprezentantul Altex.

Citeste si:

Altex detine in acest moment o suprafata comerciala de 105.000 de metri patrati, iar focusul companiei ramane in continuare pe magazinele mari.

„Anul acesta am inchis vreo 20 de magazine mici, dar am venit cu suprafete mari. In ceea ce priveste suprafata , am inchis 3-4.000 de metri patrati dar am deschis 25.000, iar in acest moment suprafata noastra comerciala se ridica la 105.000 de metri patrati”, a adaugat Urda.

In ceea ce priveste cifra de afaceri pentru acest an, compania tinteste 360 de milioane de euro, in scadere cu 15% fata de previziunile de la inceputul anului, ce vizau obtinerea unui cifre de afaceri de 400 de milioane de euro.

In primele noua luni din 2008, afacerile companiei au atins 248 de milioane de euro, in crestere cu 38% fata de perioada similara a anului trecut.

Principalii competitori ai Altex sunt Flamingo International, prin retele Flanco si Flamingo Computers, si Domo.