Dupa cum explica Madalin Durca (foto), director de marketing PCfun si Electrofun, in luna decembrie a lui 2008 s-au inregistrat cresteri duble fata de aceeasi perioada a anului precedent, vanzarile atingand 3 milioane dolari.

Care a fost motorul de crestere al vanzarilor? “Un mix foarte echilibrat de produse, promotii, stocuri si un pachet de servicii atractiv care a condus, in primul rand, la cresterea reputatiei magazinelor Pcfun si Electrofun”, considera Durca.

Un alt factor datorita caruia produsele celor doua magazine au fost vandute mai bine este acela ca preturile au scazut, insa nu foarte consistent.

Directorul de marketing al companiei se asteapta ca in 2009 preturile produselor din comertul online sa cunoasca o scadere mult mai semnificativa.

Asteptarile companiei legate de piata in ansamblu au fost ceva mai ridicate in ceea ce priveste luna decembrie, insa Pcfun si-a trasat un plan de vanzari realist si a reusit sa tina ritmul propriu impus, nu neaparat cel dictat de piata.

Cele mai solicitate produse in luna decembrie a lui 2008 au fost notebook-urile, ponderea in vanzari fiind in mare parte centrata pe notebook-uri cu functionalitati de nivel “entry”.

In momentul de fata, exista o tendinta globala din ce in ce mai mare catre portabilitate, iar aceasta explica de ce notebook-urile sunt cele mai cerute produse pe online. Bineinteles, exista categorii care performeaza foarte bine, insa, crede reprezentantul PCfun, cererea pentru aceste produse (notebook) se va mentine si in 2009 la un nivel ridicat.

“Categoria notebook-urilor, monitoarelor si a aparatelor GPS a fost in topul preferintelor consumatorilor in decembrie”, a spus Madalin Durca.

Citeste si:

In 2009, interesul pentru cumparaturile online va creste comparativ cu anul acesta si, prin urmare, si piata online va fi in crestere, conform spuselor lui Madalin Durca, director de marketing Pcfun si Electrofun.

Vorbind despre perceptia consumatorilor, evident ca din ce in ce mai multi consumatori vor alege mediul online, in mare parte din ratiuni pur economice (de timp, de bani).

In ceea ce priveste rata de cumparare existenta in mediul online, Durca spune ca exista un procent de pana la 6% din totalul cumparatorilor care aleg sa cumpere online versus offline. La nivel de perceptie, consumatorii au in continuare retineri in a face plata cu cardul direct pe site. De altfel, exista magazine care din ratiuni economice nu incurajaza aceasta modalitate de plata, pur si simplu prin neimplementarea serviciului in magazin. Momentan, plata cu cardul reprezinta doar 5% din totalul achizitiilor pe online, majoritatea preferand plata la livrare (cu cash).

Totusi, ce metode se aplica pentru a creste increderea consumatorilor in serviciile de comert electronic? “Serviciile stau de fapt la temelia comertului online. Daca vei dezamagi un client nu te gandi ca il vei aduce inapoi cu o promotie, asa cum se intampla in offline”, subliniaza Durca.

In continuare, “cu cat promovarea comertului online romanesc se va face cu coerenta si intensitate cu atat avem sanse sa atragem din ce in ce mai multi consumatori care ii vor intelege valoarea”, conchide acesta.

PCfun.ro are un plan si o strategie pentru 2009, asta in conditiile in care trebuie sa se concentreze pentru ca business-ul sa nu cunoasca scaderi masive in vanzari. Totusi, conform spuselor lui Durca, trebuie sa treaca, mai intai, cel putin primele trei luni ale anului pentru a vedea incotro sa se orienteze.

Daca tot mai multe personaje ale industriei de retail online spun ca actuala criza financiara va dura cel putin doi ani, PCfun si Electrofun au in spate o finantare solida, care le va ajuta sa treaca peste aceasta perioada, indiferent ca este vorba de sase luni sau de doi ani.