Analistii estimeaza ca valoarea totala a tranzactiei ar putea fi de aproximativ 440 milioane dolari.

Prin aceasta preluare, Toshiba ar putea deveni cel mai mare producator de driver-e de 2,5 inch care sunt folosite de o paleta larga de produse, de la laptop-uri la sisteme de navigare pentru masini. Compania care se afla pe pozitia fruntasa pe acest segment este compania Hitachi, potrivit companiei de cercetare Techno Systems Research. De asemenea, in urma tranzactiei compania va prelua si operatiunile extrem de profitabile ale hard-disk-urilor de 3,5 inch.

Dar acesta preluare vine cu o strategie destul de neclara dat fiind faptul ca hard-disk-urile concureaza direct cu memoriile flash pe care Toshiba le-a prezentat ca principala sursa de venituri ale companiei, alaturi de energia nucleara. De fapt, multi observatori din industrie cred ca memoria flash (solid state drives – SSD) ar putea eventual sa inlocuiasca hard-disk-urile clasice in noua tehnologie. De exemplu, noile player-e iPod touch de la Apple folosesc memorie flash.

Asadar, interesul pentru cheltuielile pretioase ar putea dezvolta afaceri ce risca sa “demonteze” principala sursa de venituri ale companiei.

Citeste si:

Aceasta ar putea reprezenta o bariera foarte scumpa. Toshiba a subliniat ca hard-disk-ul costa mai putin per bit comparativ cu memoria flash. Totusi, compania se asteapta ca ambele piete sa continue sa creasca in viitorul apropiat. Unele tehnologii au incorporate ambele modele de stocare a memoriei, si hard-disk-ul, si memoria flash.

Dar miza producatorilor de hard disk-uri este amenintata de un alt risc, si anume cel constituit de declinul vanzarilor de electronice. Producatorii de computere prefera sa aiba multiple surse pentru driver-ele hard-disk, si eventual ar putea sa-si retraga comenzile de la nou formata companie cu o cota de piata destul de mare, au declarat analistii Credit Suisse.

Acum, investitorii se axeaza pe potentialul Toshiba de a resuscita divizia suferinda a Fujitsu. Fujitsu se asteapta ca unitatea care produce hard-disk-uri sa piarda mai mult de 100 milioane dolari in acest an fiscal, facand-o cea mai putin performanta divizie a companiei.