Cel de-al patrulea trimestru din 2008 a adus o crestere de 27,55% in populatia totala a Facebook, astfel ca numarul utilizatorilor a crescut de la 100 milioane la 138,6 milioane in ultimele luni ale anului trecut. Acest procent este unul destul de mare comparativ cu celelalte perioade de crestere inregistrate de-a lungul anului.

SUA ramane, in continuare, cea mai mare comunitate de utilizatori Facebook, adunand aproximativ 42 de milioane de utilizatori. Ca valoare, numarul de utilizatori inregistrati in SUA constituie un rezultat cu 282% mai bun decat urmatoarea tara care se afla in topul Facebook.

Potrivit Techno//Marketer, Italia si Romania au obtinut cele mai bune rezultate in ceea ce priveste rata de crestere a numarului de utilizatori din cadrul retelei sociale Facebook in T4 din 2008. Cresterea trimestriala pe care a avut-o numarul de utilizatori inscrisi pe Facebook in aceste doua tari a fost de 400%.

Circa 25% din populatia totala a Norvegiei si Canadei este membra Facebook, conorm statisticilor furnizate de reteaua sociala.

Africa de Sud a fost singurul stat care a avut de pierdut in al patrulea trimestru din 2008, iar Macedonia si Oman au fost new-entry-uri in aceste ultime luni din an.

Citeste si:

Tarile cu cea mai mare crestere a numarului de utilizatori inregistrata in trimestrul patru al anului trecut:

Tara Crestere procentuala a numarului
de utilizatori Facebook in T4
Italia 440%
Romania 430%
Tunisia 260%
Slovacia 200%
Indonezia 180%
Spania 150%
Argentina 140%
Cehia 130%
Uruguay 125%
Bosnia 120%
Slovenia 115%
Serbia 110%
Islanda 110%
Ecuador 100%
Macedonia 100%
Oman 100%
Belgia 100%

Sursa: Techno//Marketer

Franta, Turcia, Elvetia, Bahamas, Austria, Luxemburg, Bulgaria si Morocco au inregistrat cresteri de peste 50%, insa pana in 100%.

Asta s-a intamplat in utlimul trimestru al anului trecut cu reteaua internationala a Facebook. La inceputul lui 2009 insa, reteaua sociala detinea aproximativ 10% din populatia totala a 26 de tari.

Numai in decembrie 2008, conform Inside Facebook, deveneau membrii ai retelei sociale cel putin 1% din locuitorii a 20 de tari. Datorita faptului ca a fost lansat in mai multe versiuni – reteaua exista in 100 de limbi – Facebook a demonstrate faptul ca poate penetra aproape o treime din intreaga populatie a unei tari (in statele dezvoltate). Conform opiniilor celor de la Facebook, acest lucru se va intampla si cu multe alte tari in viitor.

Astfel, datorita rezultatelor obtinute in ultima perioada, Inside Facebook a creat un serviciu premium si un newsletter numite Facebook Global Market Monitor, care a fost creat special pentru a furniza informatii vitale si studii de piata din intreaga lume. In fiecare luna, Facebook Global Market Monitor va oferi cele mai noi informatii despre evolutia Facebook in cele 100 de tari in care este prezent.