Producatorul iPhone a micsorat pretul pentru produsul iMac cu diagonala de 24 inci cu aproximativ 17% pana la 1,499 dolari fata de 1,799 dolari, dar a mentinutpretul de 1,199 dolari pentru modelul de 20 inci.
Apple a adaugat noi caracteristici, cum ar fi un procesor mai rapid, mai multa memorie si cea mai noua tehnologie de grafica, dupa ce a adoptat strategia prin care sa ofere mai multa valoare pentru un pret asemanator.

Unii analisti s-au aratat nemultumiti de faptul ca nu sunt schimbari majore in constructie si ca reducerile de pret nu sunt mari.

Noile desktop-uri Macintosh vin in timpul celui mai dur an pentru vanzarile de computere. Este de asteptat ca vanzarile de desktop-uri sa scada cu aproape o treime la nivel global in 2009, dupa ce consumatorii si-au mutat atentia catre computerele de tip laptop, potrivit datelor lansate de compania de cercetare Gartner.

Analistii sunt ingrijorati ca vanzarile de calculatoare Apple, care de obicei costa cu cateva mii de dolari mai mult decat cele ale competitorilor, vor fi afectate din cauza pretului ridicat care nu este in conformitate cu ingrijorarile legate de recesiune ale consumatorilor care au devenit mai interesati de preturile scazute decat de functiile PC-urilor.

Citeste si:

Divizia de PC-uri a Apple, care reprezinta aproape 17% din venituri, a avut de suferit din cauza faptului ca producatorul nu a reactualizat linia in mai mult de un an. Vanzarile de desktop-uri Apple au scazut cu 25% in trimestrul al patrulea, in timp ce vanzarile de laptop-uri au crescut cu 34%.

De asemenea, Apple a introdus o noua versiune a modelului mini Mac, un desktop ce contine instrumentele esentiale si care este vandut fara ecran sau tastatura, la un pret de 599 dolari. Compania a lansat si un nou desktop Mac Pro, care este vandut cu 2.499 dolari.

Anuntarea produselor a fost facuta printr-o lansare de presa, fara obisnuitele evenimente speciale ale companiei gazduite de directorul executiv Steve Jobs, care se afla in concediu medical.