“Microsoft lucreaza din rasputeri pentru a construi un motor de cautare competitiv”, a declarat CEO-ul gigantului in cautari pe Internet - Google - la conferinta IT Morgan Stanley din San Francisco.

Intrebat despre perspectivele impreunarii Yahoo cu Microsoft in domeniul cautarii, Schmidt a declarat ca nu stie daca acest scenariu va fi posibil.

“Am oferit sprijin pentru acordul cu Yahoo, dar dupa cum stiti l-am anulat in ultimul moment”, a declarat referindu-se la parteneriatul de publicitate dintre Google-Yahoo care a fost respins de regulatorii americani din industrie. “Asadar, le uram mult noroc in continuare”, a adaugat Schmidt.

“Problema este ca Microsoft foloseste monopolul Windows pentru a restrictiona alegerea consumatorului”, a adaugat CEO-ul Google. “Acesta nu este un subiect nou, ci a fost discutat mult timp”.

El a respins notiunea prin care Google a creat piata de cautare online. El a declarat ca potrivit unor date interne, utilizatorii se muta foarte usor de la un motor de cautare la altul, iar majoritatea oamenilor folosesc mai mult de un motor de cautare.

“Exista in mod evident o multime de inovatii inaintea noastra”, a adaugat acesta. “Dupa cum este definita industria cautarilor, Google nu le cuprinde pe toate”.

Directorul executiv al Yahoo, Carol Bartz, prezenta si ea la aceeasi conferinta, a declarat ca datele despre cautarea pe Internet au ramas extrem de importante pentru companie. De asemenea, a declarat ca orice discutii cu Microsoft vor ramane private.

“Am investit in cautare chiar si in ultimul an, desi s-a dovedit a fi unul greu”, a declarat noul CEO al Yahoo. “In prezent am imbunatatit experienta de cautare”.

Intrebata daca Yahoo vrea sa intre in discutii cu Microsoft, Bartz a declarat ironic ca nu va merge sa negocieze cu 50.000 de prieteni, referindu-se la angajatii gigantului software.

Citeste si:

“Ramurile principale ale companiei sunt in continuare stirile, mail-ul si finantele”, a declarat aceasta.
De asemenea, Bartz a declarat ca Yahoo a fost interesata de retelele sociale, dar a adaugat ca “nu poate inventa urmatorul Facebook”.

Directorul executiv al Google, Eric Schmidt, a declarat ca situatia economica este destul de groaznica, adaugand ca nu se asteapta sa vada imbunatatiri ale acesteia pana inainte de 2010. “Toata lumea considera 2009 un an extrem de greu”, a declarat Schmidt.

In timp ce Schmidt declara despre Google si alti jucatori importanti din publicitatea pe Internet ca pot fi mai bine pozitionati decat partile offline, acesta a adaugat ca firma sa “nu este imuna la conditile economice din prezent”. Consider aceasta situatie destul de grea”, a declarat acesta referindu-se la economie.

Schmidt a declarat ca management-ul Google se ocupa de revizuirea afacerilor care au ca obiectiv controlul costurilor operationale si evaluarea abilitatii fiecarei unitati pentru a genera venituri.

Schmidt a facut o declaratie optimista cand a discutat despre oportunitatile Google in segmentele de cautare si publicitate din telefonia mobila. El a prezis ca in cativa ani veniturile din cautari pe mobil ar putea depasi vanzarile provenite din cautari pe PC.

Schmidt a evitat sa vorbeasca despre speculatiile potrivit carora Google ar vrea sa produca venituri prin mutarea sistemului de operare mobil Android catre netbook-uri, dar a declarat ca unii producatori hardware au anuntat produse ce vor folosi Android, unele dintre ele fiind telefoane mobile, altele nu.

De asemenea, Schmidt a declarat ca firma sa are o buna oportunitate de a aplica “magia Google” la divizia de publicitate de tip display. El a notat ca Google este in proces de schimbare a publicitatii online, imbogatind-o cu instrumente de masurare care vor ajuta la proprietatile afisarii, calculand ce reclame sa fie aratate, cand si unde.

CEO-ul Google crede ca succesul Twitter este formidabil, dar nu s-a aratat impresionat de utilitatea acestuia. De fapt, Schmidt considera Twitter si produsele sale un soi de “sistem de email pentru oameni modesti”.

Serviciul de mesagerie de la Twitter, care limiteaza mesajele la 140 de caractere, nu se poate compara cu toate caracteristicile si capacitatile de stocare ale unui email, a declarat Schmidt. Mai mult, Google deja are un produs de mesagerie instanta care se bucura de succes, a declarat Schmidt.