In 2008, Flamingo International s-a concentrat in special asupra consolidarii retelelor de magazine operate la nivel national, orientandu-se in special catre locatii de mari dimensiuni, pozitionate in centre comerciale mari si trafic intens si care pot sa asigure profitabilitate pe termen mediu si lung. Astfel, suprafata totala de vanzare a grupului a atins 59.000 mp la finalul anului trecut, comparativ cu 54.000 mp la sfarsitul lui 2007. Anul trecut, Flamingo tintea atingerea unei suprafete totale de vanzare de 65 - 70.000 mp.

"Suntem pregatiti pentru o piata foarte dificila anul acesta, de aceea am propus un buget care ia in considerare o piata in scadere comparativ cu anul trecut. In 2009, vom mentine o suprafata de vanzare stabila si vom investi doar in proiectele in care credem cu tarie. Pentru a face fata situatiei economice actuale, am decis reducerea costurilor operationale cu peste 25%", a declarat Jiri Rizek (foto), CEO Flamingo International.

In zona de retail, vanzarile vor ramane la acelasi nivel, insa, pe segmentul de distributie, acestea s-ar putea injumatati, afirma Dragos Simion, presedintele Flamingo International. "Scenariul pe 2009 este unul pesimist, fata de ceea ce ne imaginam ca o sa se intample in urma cu trei - patru luni", adauga el.

In ceea ce priveste vanzarile pe categorii de produse, reprezentantii Flamingo sustin ca anul trecut au inregistrat valori duble pe segmentul de LCD-uri si plasme, de la 25.000 de unitati in 2007, la 50.000 de unitati in 2008, precum si valori triple pe segmentul de notebook-uri, de la 18.000 de unitati in 2007, la 60.000 de unitati in 2008.

In 2009, compania se va concentra asupra strategiei sale adaptate contextului economic actual - aceea de a dezvolta un business solid si profitabil pe termen mediu si lung, chiar daca bugetul de cheltuieli va fi unul mai mic.

"Ne vom concentra pe dezvoltarea unui sistem de vanzari directe prin intermediul distributiei, folosind, de asemenea, suportul din zona online. Estimam ca in 2009 vom atinge rezultate financiare similare cu cele din 2008, un rezultat EBITDA si un profit net pozitive", a declarat Rizek.

Mai mult, reprezentantii companiei au ca prioritate, in 2009, reducerea numarului de furnizori si prioritizarea ofertelor care ofera companiei oportunitati ce nu trebuie ratate. Flamingo a inghetat proiectele de extindere a retelei de magazine si vrea sa accelereze pe segmentul online cat mai mult in acest an.

In ceea ce priveste dezvoltarea pietei locale de retail electronic, electrocasnic si IT&C, in 2008, reprezentantii Flamingo International afirma ca, in mod evident, evolutia acesteia a fost caracterizata de un trend ascendent in prima jumatate a anului, si de o scadere semnificativa in ultimul trimestru - de aceea, in ansamblu, evolutia anuala a fost neutra in 2008 comparativ cu 2007. Astfel, retailerul apreciaza ca valoarea totala a pietei de profil s-a situat la o valoare comparabila cu cea atinsa in 2007, de aproximativ 1,1 miliarde de euro.