Hulu Friends include caracteristici asemanatoare cu cele ale Facebook, cum ar fi abilitatea utilizatorilor de a crea profile online si de a imparti clipuri cu prietenii. De exemplu, “Cardul de Inscrieri” va permite utilizatorilor sa isi urmareasca activitatea. Competitori din piata de online-video, precum Joost si CBS Corp, au introdus functii similare.

Hulu, compania cu capital mixt formata de NBC Universal si News Corp, le ofera utilizatorilor acces online la show-uri de televiziune si alte astfel de programe, pe care alti furnizori le vand pentru a completa venitul de publicitate al site-ului.

Noile functii sunt construite pentru a incuraja utilizatorii Hulu sa se conecteze cu ceilalti si sa imparta preferintele video, a declarat CEO-ul Hulu, Jason Kilar. Daca strategia va functiona, ar putea creste vizualizarile si va mari veniturile din publicitate ale site-ului. Kilar a refuzat sa comenteze cat de profitabil este Hulu.

Subliniind faptul ca site-ul isi propune furnizarea de divertisment pe computer, si nu inlocuirea televiziunii, noile caracteristici de retea sociala ar putea, de asemenea, sa creeze ingrijorari despre potentialul Hulu de a slabi interesele companiei in retele de televiziune si ale operatorilor cablu.

Operatorii de cablu platesc miliarde de dolari pe an catre companiile de media pentru a asigura programele acestora. Dar multe astfel de companii se tem ca disponibilitatea clipurilor video ar putea sa incurajeze oamenii sa renunte la abonamentele de cablu, afectand operatorii de cablu si companiile care depind de aceste taxe.

Noile caracteristici vor ajuta Hulu sa urmareasca mai bine cine se uita la ce, ajutand companiile de publicitate sa isi gestioneze reclamele. Fiecare filmulet pe care un utilizator il vizioneaza si fiecare interactiune cu un prieten ii va oferi site-ului Hulu date pe care sa se bazeze strategiile de publicitate.

Luna trecuta, Hulu a difuzat aproape 309 milioane de clip-uri, in crestere cu 32% fata de luna ianuarie, potrivit Nielse. YouTube, detinut de Google, este lider detasat in categoria de video-online, cu aproape 5,2 miliarde de difuzari luna trecuta.