“Factorii care au stat la baza acestei cresteri au fost dezvoltarea portofoliului de produse, strategia de a deschide parteneriate prin care sa acoperim mai multe segmente si activitatea de solutii si gestionare pentru companii”, a declarat Marius Persinaru, Country General Manager Xerox Romania si Republica Moldova.

De asemenea, compania a mizat in 2008 pe produsele cu valoare adaugata si pe extinderea gamei de servicii in administrarea de documente. Ponderea serviciilor a crescut la 28% din veniturile totale ale companiei, reprezentand aproximativ 20% din cifra de afaceri a Xerox Romania. Segmentul de hardware-office, reprezentat in special de multifunctionale laser, a raportat o crestere a veniturilor cu 51%.

“Anul 2008 a fost unul foarte bun, desi veniturile din ultimul trimestru au fost afectate in contextul declinului economic si financiar”, a mai declarat Marius Persinaru.

Pentru anul 2009, Xerox va aborda o noua strategie de business prin care va prezenta noi solutii pentru opt industrii majore care urmaresc optimizarea costurilor. Xerox propune pentru mediul de birou o evaluare a necesarului si propune soft-uri si device-uri auxiliare care sa acopere necesarul din cel mai bun punct de vedere.

“Am inceput anul cu o strategie care porneste de la realitatile pietei, de la modul in care industriile se structureaza natural”, a declarat Persinaru. “In 2009 investitiile pe care compania si le propune vor fi rezultatul unor nevoi reale, cu impact la nivelul eficientizarii proceselor de lucru”, a adaugat acesta.

Compania va aborda diferit anul in curs. "Oportunitatea este ca majoritatea clientilor urmaresc o reducere a costurilor si un control asupra acestora, iar consultanta va fi un punct important de crestere pentru companie. Prin consultanta, costurile dedicate serviciilor de management al documentelor pot fi reduse cu pana la 20%", a explicat Persinaru.

Potrivit companiei de cercetare IDC, Xerox este lider de piata pe segmentul de multifunctionale cu o cota de piata de 34%. Pentru segmentul de comercializare a echipamentelor dedicate segmentului business si lucrului in retea, cota de piata pentru dispozitivele laser a crescut de la 26% la 29,4% in 2008.

Xerox Romania a crescut cu 71% in volum si cu 58% in venituri, pe segmentul de print digital color. Pe segmentul de imprimari in format mare (wide format), compania si-a marit veniturile cu 58% fata de anul 2007.

De asemenea, si divizia de hartie a incheiat anul 2008 cu o evolutie buna, raportand vanzari de trei ori mai mari fata de anul 2007, fiind conduse in special de produse precum hartia reciclata si cele care adauga valoare prin imprimari speciale.

Vanzarile din Moldova reprezinta aproximativ 5% din veniturile subsidiarei Xerox in regiunea Republica Moldova si Romania.